DRETS DELS INFANTS, AMB ELS ULLS DELS INFANTS DE L’ESCOLA

Al llarg dels anys, a Les Vinyes sempre s’ha tingut molt present l’expressió artística. Cada curs procurem descobrir artistes, tècniques, obres i talents amagats. Al llarg dels trimestres, les arts plàstiques són habituals en el dia a dia de tots els cicles del centre. Ens són font d’aprenentatge, font de creativitat i també ens ofereixen la possibilitat de veure el món des de moltes perspectives diferents.

Des de fa tres cursos, amb el suport de l’Ajuntament, es convoca un concurs de dibuix que ens permet establir un vincle actiu amb el poble i ser agents presents dins la societat que ens ha tocat viure. Enguany, el concurs s’ha celebrat en el marc del dia dels Drets dels infants.

Ja fa algunes setmanes, cada grup d’infantil i primària va dedicar algunes sessions a fer una primera aproximació a alguns dels Drets dels Infants que es van definir en la convenció sobre els Drets dels Infants, adoptada per l’Assemblea General de les Nacions Unides el 20 de novembre de 1989. A partir de llavors, cada infant del centre va fer la interpretació del Dret que el seu grup havia escollit.

Com ja es fa en els Jocs Florals, les creacions s’han entregat a un jurat extern, exceptuant la Susana Gil, que és la mestra representant del Claustre. Aquest jurat ha deliberat i avui ens ha fet saber el seu veredicte. Com que cada obra s’acompanyava d’un pseudònim, tots estàvem expectants per saber quina era l’obra guanyadora de cada categoria i de quina persona era la creació escollida.

Un cop conegudes, les obres guanyadores seran les protagonistes d’una auca sobre els drets dels infants que ha editat enguany l’Ajuntament. D’aquesta manera tots els nens i nenes de l’escola haurem ajudat a divulgar a tots el veïns i veïnes aquests drets que tan presents hauríem de tenir tots plegats.

Des d’aquí volem agrair la feina i dedicació dels membres del jurat. També felicitem tots els artistes de l’escola. Esperem que arran del concurs, si encara no el coneixien, hagin descobert aquest document tan important per ells i per tots els infants del mon. Segur que al llarg de tota l’escolaritat podran aprofundir en aquest tema que, gràcies al concurs de dibuix d’enguany, s’ha fet present a l’escola.