TALLER DE COMPOSTATGE

Som els alumnes de tercer i quart i us explicarem un taller que vam fer a l’escola sobre el compostador. Aquest taller ens el va fer una noia que es diu Anna, venia de la Mancomunitat Penedès Garraf. El taller el vam fer durant dos dies i tot el que ens va explicar us ho expliquem a continuació.

El cicle de la natura comença amb tota la matèria orgànica que hi ha al bosc, com les fulles, els esquelets dels animals que es moren, les fruites que cauen, etc. Primer els microorganismes i els fongs comencen a descompondre la matèria i  després hi van els cucs, les tisoretes i altres insectes.  Ho transformen en humus que és la terra del bosc. Així és el cicle de la vida a la natura.

És important cuidar la natura i els insectes, cucs, animals, etc, perquè sense insectes no tindríem plantes i sense plantes, la vida al nostre planeta es moriria.

Els cucs vermi (vermells o de Califòrnia)són molt importants perquè ajuden a fer l’humus. Els cucs mengen matèria orgànica i dins dels seus intestins hi tenen microorganismes que la converteix en l’humus o compost.

La matèria orgànica són les pells de fruita, verdura, restes de menjar… és important reciclar la matèria orgànica per a fer compost. Amb el compost es fa créixer les plantes.

Al compostador hi tirem les restes orgàniques, com per exemple: peles de fruita que no siguin àcides, peles de poma, pera, plàtan, col, enciam, closca d’ou i grans de cafè, etc.

El compost són les restes orgàniques descompostes que serveixen per la terra del conreu. L’aliment de les plantes i arbres. És molt important per la qualitat de la terra de l’hort, de la vinya, dels camps i pel jardí.

Hem de separar les brosses: el vidre al contenidor  verd, els envasos al contenidor groc, el paper i el cartró al contenidor blau, les restes orgàniques al marró, el rebuig al gris i la roba al taronja. Hem de fer cas del que diuen les tres R, Reduir, Reutilitzar i Reciclar.

Per Reduir no hem de comprar tantes coses, per així estalviar diners i residus. No hem de tirar brossa als espais naturals.

La Reutilització és quan li dones vida a una cosa que ja no la fas servir. És important perquè així cuidem la terra. Així estalviem diners, esforç i energia.

L’Anna ens va parlar de la importància de Reciclar sobretot les restes orgàniques al contenidor marró i no llençar-les al rebuig perquè així ajudem a que els abocadors no creixin més ja que contaminen molt i es destrueixen boscos per a poder-los construir.

Ens ha agradat molt aquest taller i ens ha fet reflexionar sobre el que cadascun de nosaltres pot fer per cuidar el planeta.

Esperem que us faci reflexionar a vosaltres també.