L’HORT A 3r i 4t DE PRIMÀRIA

Les alumnes de 3r i 4t som les encarregades de l’hort de cicle mitjà. Ens fa molta il·lusió i el dia 14 de setembre vam anar a donar una primera ullada a l’hort. Vam veure que hi havia un dipòsit molt gran d’aigua i una font al costat d’un dels espais destinats a l’hort. Vam observar que la terra tenia males herbes i estava molt dura. El compostador no estava a punt. Davant tota la feina que s’havia de fer vam decidir que la primera cosa que havíem de fer era treure les males herbes, adobar i llaurar la terra. D’aquesta manera, més endavant, podríem fer solcs a la terra per sembrar-la després.
Una de nosaltres va pensar que alguna família ens podria ajudar a llaurar la terra passant un motocultor. Així que la nostra tutora, a la reunió de curs, ho va dir a les famílies i així va ser com el pare d’una de nosaltres, el Jordi, va venir el divendres 29 de setembre a la tarda i ens va deixar l’hort ben llaurat. Abans de començar a treballar, ens va explicar les parts del motocultor, va ajustar la maquinària i seguidament va començar a llaurar la terra. Moltes gràcies, Jordi.
A la classe estem portant molta informació sobre l’hort: Calendari del pagès, calendari de llunes…,
El que nosaltres volem aconseguir amb el projecte de l’hort és:
– Fer un cultiu ecològic.
– Volem una escola i un poble més sostenibles.
– Ens agradaria crear un hàbit: Què tothom tingui hort a casa seva.
– Conèixer verdures, fruites, eines de l’hort… i poder fer una bona sembra.

Us mantindrem informades.