TENIM UNA CARTA 4… (EL 9 NOU)

LA COMARCA DEL MOIANÈS

Som els alumnes de 4t, 5è i 6è de l’escola de L’Estany i us volem explicar la comarca on vivim, el Moianès. És la comarca més nova del país, ja que existeix des del 2015.

EL Moianès és una comarca situada a la Catalunya Central. La seva capital és Moià. A la comarca hi viuen 13.209 persones (2016). En total hi ha 10 municipis: Calders, L’Estany, Moià, Castellterçol, Monistrol de Calders, Santa Maria d’Oló, Castellcir, Granera, Sant Quirze de Safaja i Collsuspina.

La fauna de la comarca és la guineu, el cabirol, el conill, la llebre, el porc senglar i el llop. La vegetació dominant és el pi, el roure i camps de conreu.

Us recomanem visitar les coves del Toll que estan entre Collsuspina i Moià, el monestir de L’Estany o la casa natal de Rafael de Casanova a Moià i moltes altres coses.

Us esperem al Moianès!

Carta publicada el divendres, 5 d’octubre de 2018