TENIM UNA CARTA 18… (EL PUNT AVUI)

LA CONFERÈNCIA DE LES “MARIES”

Hola, som els alumnes de la classe de Francesc Boix de 4t i cicle superior de l’escola de l’Estany  (Moianès). Avui us explicarem sobre les conferències que fem els divendres. Cada divendres alumnes, famílies i gent de tota la comunitat fem conferències i aquesta setmana van venir les “Maries”, la Maria Urpina de 88 anys i la Maria Porta de 85 i besàvia d’una alumna de l’escola.

Ens van parlar de temes com de l’escola, la guerra i altres coses. Ens van explicar que a l’escola els nens i nenes no anaven junts. No tenien temps per estudiar perquè als 10 anys ja treballaven i per això els hi costava una miqueta llegir i escriure. Ho van passar molt malament durant la Guerra Civil espanyola.  Elles deien que hem de lluitar per la llengua catalana.

Hem de valorar que tots els d’aquesta classe tenim una casa, menjar i no vivim en temps de guerra. Ens va agradar molt la seva visita i vam aprendre molt d’elles.

Carta publicada el dilluns, 11 de febrer de 2019