ESPAI MUSICAL AL PATI

Hola! Sóc l’Aida, molts ja em coneixeu des de fa temps i d’altres potser em coneixeu des de fa poc. Fa quatre anys que estic treballant a l’escola fent de vetlladora mentre ho combino amb els meus estudis a la Universitat de Vic per ser mestra d’Educació Infantil. Aquest any estic a l’últim curs i és per aquest motiu que he d’elaborar el treball final de carrera. Aquest treball l’estic portant a terme a l’escola tot creant un ESPAI MUSICAL AL PATI.

Ja fa uns temps que tota la comunitat educativa està posant molts esforços per renovar i millorar l’espai exterior de l’escola, és a dir, el pati i jo hi volia col·laborar d’alguna manera. Parlant amb el Toni, em va proposar de per què no hi feia alguna aportació i em va semblar bona idea. Calia tenir present, que m’incorporava en un projecte que ja estava començat i per tant, ja tenien una primera pluja d’idees dels pares i mares, nens i nenes i de l’equip de mestres. Després de parlar-ne amb la comissió de pati i amb la meva tutora de la Universitat vam acordar que realitzaria un espai musical i em vaig posar a treballar-hi.

Aquesta setmana, he anat passant per les diferents aules de l’escola per saber les opinions dels infants sobre quins instruments els hi agradaria poder tocar al pati. En cada aula he realitzat una activitat diferent:

  • MINI DISFRESSES: Vaig anar a l’aula de les mini disfresses amb dues capses tapades per tal de crear expectació i que tinguessin curiositat per saber què hi havia a sota de la tela. Un cop vam destapar el misteri van poder veure que hi havia instruments i instruments fets amb materials reciclats. De seguida es van voler posar a provar-los i a descobrir-los. A mesura que els anaven descobrint, els anàvem explicant com ho havien de fer per poder-los tocar millor.

  • DISFRESSES: A l’aula d’infantil després de destapar la sorpresa que havia portat (la caixa d’instruments) vaig anar treien un a un cada instrument i vam anar dient el nom de cadascun d’ells. Després els hi vaig deixar anar provar i manipular tots i cada un d’ells. Els que més els i van agradar van ser la trompeta, el tambor, la carraca, les maraques, la flauta i el pal de pluja. Mentre van anar descobrint els diferents instruments, els hi demano que pensin amb aquells que els agradaria poder tocar i construir al pati. Passat un temps, els faig recollir i tornar a seure a la rotllana. Vam col·locar tots els instruments en dues files i vaig repartir 3 pedres a cada infant per tal que poguessin votar aquell instrument que li agradaria poder tocar al pati. Quan tots ho van fer, vam fer recompte de vots i vam poder veure que l’instrument més votat amb quatre vots havia estat la flauta i amb tres vots la pandereta i el xilòfon.

  • BALLARINS I BALLARINES: En aquesta aula hi vaig anar una tarda i també vaig portar les dues capses tapades. Ja m’esperaven amb molta impaciència per saber que faríem, ja que el dia abans m’havien vist passar amb les caixes amunt i avall. Els vaig explicar el projecte que estava portant a terme i els vaig proposar de fer un joc. Vam fer equips aleatoris i es van distribuir per l’aula. Era un joc de preguntes relacionades amb el món de la música i on cada equip havia d’anar anotant les respostes en un full. Quan vam acabar, vam fer un segon joc que consistia a reconèixer el so de l’instrument que sonava. Sortien un per un, escollien un instrument i el tocaven i els altres havien d’endevinar quin so era.

  • FRANCESC BOIX: L’aula dels grans de l’escola va ser l’última que vaig anar per poder fer l’activitat. En aquesta ocasió vaig escollir una dinàmica de treball cooperatiu que porta per nom “el full giratori”. Vam dividir l’aula en tres subgrups i cada membre de l’equip va haver d’agafar un retolador d’un color en concret. Va començar el joc de preguntes relacionades amb la música i els infants havien d’anar contestant les preguntes i anar-les anotant en un full de paper. Si la pregunta tenia 6 respostes possibles, cada un d’ells havia d’apuntar una resposta amb el seu color i havia de passar el full al company/a de la dreta (sentit de les agulles del rellotge). Amb aquesta dinàmica es vol aconseguir que tots/es tinguin l’oportunitat de poder participar. Quan es va acabar, els vaig proposar de fer una segona dinàmica. Podien escollir si escriure un nom d’instrument jugant al joc del penjat o fer sonar un instrument i que els companys/es endevinessin de quin so es tractava. Tots van escollir escriure el nom d’un instrument a la pissarra i van sortir instruments com: bombo, xilòfon, zambomba, acordió, bateria, etc.

En la pròxima jornada de patis, el 24 de Febrer, s’implementarà l’espai musical al pati on tota la comunitat educativa ha participat en la confessió d’aquest.

Aviat podreu veure el resultat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>