EL PASSADÍS, UN ESPAI MÉS D’APRENENTATGE

El passadís de la nostra escola té unes finestres molt grans amb un prestatge que fa de taula i per tant, l’utilitzem per treballar.

A l’escola ens referim a aquest espai com les peixeres, queden separades les unes de les altres i ens permet treballar en petit grup o per parelles de manera que no molestem. Els nens i nenes tot just s’inicien en aquesta manera de treballar, però la intensió és que puguin trobar material específic per treballar conceptes concrets de manera autònoma.

La primera peixera que va començar a funcionar va ser la de Lectura, on les famílies acompanyen els nens i nenes en el procés de llegir. En aquesta peixera s’hi troben alguns llibres, revistes, contes… cada nen/a escull el que vol llegir, també poden agafar lectures de la biblioteca. Els pares, mares, avis, àvies… voluntaris per venir a l’escola a acompanyar els nens i nenes a llegir, supervisen el seu procés i els ajuden a llegir. A  poc a poc, van agafant gust per la lectura i coneixent diversos tipus de format de text, com podrien ser els llibres i les revistes.

Recentment, estem iniciant el treball en dues peixeres més. Una serià la matemàtica, on poden trobar material manipulatiu per començar a iniciar-se en el món dels números. El passat divendres vam començar a treballar aquí, amb els més grans dels Leonardos Da Vinci, jugant amb taps d’ampolles vam treballar la descomposició dels números i vam reconèixer la seva grafia.

Durant les últimes setmanes, a la peixera de la lectura, hi hem afegit material específic per treballar les lletres, reconèixer-les i iniciar els nens i nenes al procés de lectoescriptura. A més a més, també hi ha pissarres petites per treballar la grafia de les lletres.

Tenim una tercera peixera en procés de construcció, volem que sigui la peixera científica i posar-hi algunes propostes motivadores pels nens i nenes, que despertin la seva curiositat i les ganes de descobrir. De moment hi tenim unes balances de braç i un microscòpi. S’ha d’acabar de perfilar, però, a poc a poc ja va agafant forma.