CONFERÈNCIES 3

I finalment va arribar el dia! Ja feia dies que la Maria Porta, la Maria Urpina i la Núria Presseguer en parlaven. Estaven contentes i emocionades. Una mica nervioses segurament, però amb moltes ganes. Finalment la Núria no va poder venir però les Maries van gaudir molt.

Divendres a la tarda van venir les dues Maries (Porta i Urpina) i ens van explicar coses molt interessants de quan anaven a escola, de com van arribar a viure a Castellterçol i Moià respectivament, de les cançons que cantaven, de què treballaven, de què els hi agradava fer i de què els hi agrada ara… Ens van cantar cançons i van contestar totes les nostres preguntes. Cal dir que les dues passen de la vuitantena d’anys i han viscut moltes experiències.

La Maria Porta és la besàvia de l’Èlia i ja la coneixem perquè ha vingut  l’escola alguna vegada. Divendres a la tarda hi havia 4 generacions de la mateixa família. Va ser molt bonic veure-les totes 4 juntes! La Maria P. és molt xerraire i li agrada molt cantar, el teatre i la poesia. Ens va recitar un poema de Calderón que es va aprendre quan anava a escola (i encara se’n recorda!)

La Maria Urpina ens va explicar que de ben petita va haver de començar a treballar (als 9 anys!) i que no va poder continuar anant a escola. Quan va arribar ens va dir que només escoltaria però es va animar i ens va explicar força coses molt interessants. Fins i tot es va animar a cantar!

Les dues tenen moltes ganes de tornar a venir a l’escola i la Núria també vol venir amb elles. La Núria (besàvia del Marc i la Laia Roca) és una enamorada de la canalla (com ella diu) i té moltes ganes de conèixer l’escola on van els seus besnéts i conèixer les mestres.

Estic segura que va ser un gran dia per elles. I us he de confessar que per mi també ho va ser. Les conec des de fa un temps (anys fins i tot) i veure-les tan felices va ser per mi molt emocionant. Treballo amb gent gran i sé tot el que en podem aprendre i el que hi podem compartir i, per això, crec que aquests moments són molt importants tant per elles com pels qui gaudim de tot el que ens expliquen.

Miriam