Cartes al Marroc

Sempre que podem intentem donar resposta a les inquietuds, curiositats i interessos de l’alumnat generant situacions d’aprenentatge que ens permetin també abordar els nostres objectius pedagògics. 

Els primers dies de curs ens va sorprendre la impactant noticia del terratrèmol del Marroc i més quan estàvem  a l’espera que un company nostre tornés d’aquest país. 

De les converses sobre el tema, va sorgir el desig de poder escriure cartes als nens i nenes de les zones afectades, de manera individual i una col.lectiva amb el suport de la mestra.

Volíem fer-los moltes preguntes, però especialment transmetre’ls tot el nostre suport, avisar-los que aviat arribaria l’ajuda humanitària i sobretot que sabessin que els nens i nenes de 2nA de l’escola La Roureda de Sant Esteve Sesrovires, un petit poble de Catalunya en un país veí, els teníem presents i sentíem la necessitat d’enviar-los mostres d’afecte i solidaritat, mentre deixàvem que els grans s’ocupessin de portar-los mantes, roba i tot allò necessari per fer més fàcil les seves noves vides després d’aquesta gran catàstrofe natural.

L’aprenentatge de l’escriptura és un procés complex, però si li posem una mica de màgia i certs elements motivadors, pot acabar sent una activitat apassionant!  I a vegades allò que somiem es fa realitat  i així va ser. La nostra veu, gràcies a la col.laboració d’una mare de la classe que va fer-ho possible, va poder arribar finalment als nostres destinataris.

Ens va encantar que ens vinguessin a explicar com havia anat el viatge de les nostres cartes i hem pogut veure imatges i vídeos que els nens i nenes d’una de les zones afectades ens enviaven com a mostra d’agraïment.

Hem descobert l’ús funcional de l’escriptura, ja sabem moltes més coses sobre els terratrèmols i hem après uns valors importants sobre la solidaritat amb les persones que,  com nosaltres,  habiten aquest meravellós planeta que és la Terra.

Quina serà la nostra pròxima aventura?