#100tífiques

A l’escola la palmera el passat dia 11 de febrer vàrem celebrar el Dia internacional de les Dones i les nenes en la ciència i va venir una científica a explicar-nos el seu ofici, on va estudiar, la seva trajectòria i moltes coses més.

La científica que va venir es diu Marina Álvarez Estapé i la seva feina és extreure l’ADN dels goril·les d’Àfrica. Ens va explicar que aquestes mostres són no invasives, és a dir, que les aconsegueixen a través de les caques o excrements d’aquests animals. Amb la seva feina vol fer entendre a la gent que els goril·les no són una joguina i que les persones han de saber que aquests animals estan en perill d’extinció.

Ens va dir que havia estudiat una carrera a la universitat autònoma de Barcelona per arribar a treballar on és ara, a l’Institut de Biologia Evolutiva, situat al costat de l’Hospital del Mar, a Barcelona. La Marina no treballa sola, treballa amb un grup de companys i companyes, majoritàriament dones.

L’activitat va ser molt interessant i per acabar la xerrada, vàrem fer unes rondes de preguntes i ens ha dit que això és molt important, que les preguntes són la base de les investigacions i que nosaltres, en un futur podem ser científics i científiques si volem ser-ho.

Autors/es: Alumnat de sisè

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *