JORNADA SOBRE LA DIVERSITAT I LA INCLUSIÓ

Avui hem celebrat a l’escola la 1a Jornada sobre diversitat i inclusió. Els objectius d’aquesta jornada han estat sensibilitzar als infants respecte la diversitat funcional i ampliar els coneixements sobre aquesta a partir d’activitats vivencials i properes.

Les aules de l’etapa d’infantil, han realitzat dues proves al llarg de la jornada i les aules de l’etapa de primària, quatre.

Aquestes són les dues proves que ha realitzat tot l’alumnat:

PROVA 1: Confiança cega

Per parelles, una persona s’ha tapat els ulls (amb ulleres/antifaç) i l’altra persona l’ha guiat per un circuit/escales/rampes… Després s’han intercanviat els rols de manera que quan ha finalitzat la prova les dues persones han guiat i han estat guiades.

PROVA 2: Art divers!

L’alumnat ha pintat amb la mà no dominant o els peus per crear un mural conjunt.

Aquestes són les dues proves que ha realitzat només l’alumnat de l’etapa de primària:

PROVA 3: Descobrim un llenguatge nou.

S’han projectat diferents cançons en LLSC (Llenguatge de Signes Català)

1r i 2n: L’abecedari, Damaris Gelabert.

3r i 4t: El millor regal l’espectacle “el Viatge de la Bababoom” de la Cia.Bababoom.

5è i 6è: Obriu les portes, Txarango. Interpretat per alumnes de quart d’ESO de l’escola FEDAC de Guissona.

L’alumnat també ha practicat algunes fórmules de cortesia en LLSC i com signar el propi nom.

PROVA 4: Els pictogrames: un altre sistema de comunicació.

1r i 2n: Jocs de taula amb pictogrames.

3r, 4t, 5e i 6e: Per grups, l’alumnat ha interpretat informació relacionada amb 6 personatges públics a partir de frases amb pictogrames. Després han compartit amb els altres grups el que han après.

Les nenes i nens de l’escola han gaudit molt de totes les proves!