Racons

El treball per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar, dintre de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic. La manera d’organitzar la classe és oferir una gran varietat de propostes a les quals les nenes i els nens poden accedir d’una forma oberta. Els infants poden realitzar activitats autònomament, amb d’altres companys o amb l’adult.

Els objectius del treball per racons son els següents:

• Atendre a cada infant de manera individual, respectant els seus interessos i ritme d’aprenentatge.
  • Potenciar l’ús dels diferents llenguatges: matemàtic, lingüístic, plàstic, musical…
  • Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització dels infants.
  • Afavorir ritmes de treball i d’ordre.
  • Educar les persones perquè tinguin criteri propi.
  • Potenciar les interrelacions.
  • Crear espais per aconseguir que totes les nenes i nens tinguin les mateixes oportunitats i manipulin i coneguin els diferents materials disponibles.
  • Considerar l’infant com un ésser actiu que realitza els seus aprenentatges a través dels sentits i la manipulació.
  • Atendre de manera ajustada els alumnes amb necessitats educatives especials.