DIA INTERNACIONAL DE LA LLENGUA MATERNA

Benvolgudes famílies,

El dia 21 de febrer es celebra el Dia mundial de la Llengua Materna i l’hem volgut celebrar amb activitats de reconeixement a les llengües que es parlen a l’escola: el català, el castellà, l’àrab i el romanès.

Els infants d’Educació Infantil han escrit el seu nom amb la seva llengua materna i n’han fet un mural.

Els nens i nenes de Cicle Inicial han posat en un mural paraules boniques en les diferents llengües maternes de l’aula.

Els i les alumnes de 3r  han treballat les llengües maternes de l’aula situant-les al mapa mundi i per parelles han fet un treball de recerca que els ha portat a elaborar un mural amb la paraula HOLA escrita en diferents idiomes. A 4t han realitzat un treball d’estadística. A través d’enquestes han recollit les llengües que parlen i coneixen. També han treballat els cercles lingüístics.

A Cicle Superior han gravat vídeos en diverses llengües i han fet un treball de reflexió entorn la frase de Nelson Mandela “Si parles a una persona en una llengua que entén, les paraules aniran al seu cap. Si li parles en la seva pròpia llengua, les paraules aniran al seu cor.”

També, vam tenir la sort que exalumnes de l’escola que ara son a l’Institut de Seròs vinguessin a explicar-nos contes populars d’altres països i en la seva llengua.

Us deixem unes imatges d’aquest dia: