Jornada de la ciència a l’escola

El dia 21 de Novembre de 2019 els nens i nenes d’infantil i primària, han celebrat “La Jornada de la Ciència” a l’escola, amb l’objectiu de despertar i potenciar el seu  interès vers la ciència i la tecnologia. Volem que desenvolupin la curiositat per observar els fets i fenòmens que els envolten i que provoquen la formulació de preguntes.

Han tingut l’oportunitat de gaudir amb el desenvolupament de diferents tallers amb contingut adaptat al seu currículum, planificats pels/per les mestres i distribuïts en grups cooperatius multinivells (de P3 a 6è)

Els experiments d’enguany han estat estan agrupats en tres blocs:
  1. Experiments de Física
    • Distribució de forces. Els gots de paper aguanten el nostre pes?
      • Parlem de les forces que fa el nostre cos i com la superfície d’un got no pot aguantar el nostre pes i en canvi si que es pot aguantar si posem més gots i una làmina de fusta, ja que es reparteix el nostre pes per la superfície uniformement.
    • Experiments amb imants: Piràmides, CD, plats.
      • Veiem que els camps magnètics es creen i els imants i les llimadures es repelen o s’atrauen. Es poden formar figures, recorreguts…
  2. Experiments òptics
    • Reflexes de llum.
      • Observem que una part de la llum és atrapada pel flux de l’aigua que surt i segueix les corves de la caiguda. S’ha creat un canal per transmetre la llum.
    • Efectes òptics.
      • Descubrim que els rajos de llum al canviar de medi, provoca efectes espectaculars.
    • Construcció d’un tràumatrop
      • Creem una joguina òptica que aprofita l’efecte de la persistència de la visió o persistència retinal.
  3. Experiments relacionats amb la contaminació
    • Com netejar una taca d’oli al mar i com la taca afecte les aus marines.
      • Coneixem que a causa d’accidents de vaixells que transporten petroli s’han vessat unes sis milions de tones de petroli als oceans del planeta i els han contaminat, i com pot afectar als animals i les plantes marines.
      • Fem el simulacre d’un accident marítim i investiguem com es pot netejar el mar després d’estar contaminat.

Per veure les fotos, feu clic al següent enllaç: Jornada de la ciència

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *