L’eix transversal d’aquest curs està relacionat amb els OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE (ODS) que promou la OMS. Des de l’àrea d’E.Física, vam decidir desenvolupar el tercer objectiu que fa referència a: SALUT I BENESTAR .
Per tal de desenvolupar les diferents activitats hem tingut en compte altres àrees que ens ajudaran a dur a terme aquest miniprojecte des d’una visió interdisciplinar, així doncs tindrem en compte l’àrea de llengües, medi natural, plàstica i valors socials.
El marc final és un mural a on l’alumnat reflectirà tota la feina feta des de les diferents àrees.
- Distribució de la feina:
- Formar els equips de treball de 4 o 5 nens/es, cada grup té un nom relacionat amb un concepte sobre salut i benestar: SALUT CORPORAL, SALUT EMOCIONAL, HIGIENE CORPORAL, HIGIENE POSTURAL, ALIMENTACIÓ SALUDABLE, ALIMENTACIÓ SOSTENIBLE.
- Distribució de les tasques a realitzar per cada membre: organitzador, secretari, control del temps,control del soroll i de comodí (si s’escau).
- Definir el concepte amb les seves pròpies paraules (com fan amb el glossari) per saber si tenen coneixements previs sobre el que han de desenvolupar.
- Buscar informació sobre el concepte que els hi ha tocat com a grup utilitzant tots els mitjans al seu abast: tablets, diccionaris, revistes, llibres de text…
- Confeccionar el mural amb tot el que hagin trobat .
- Parts del mural:
- Títol.
- Definició del concepte.
- Mapa mental amb les paraules clau.
- Imatges o dibuixos amb alguna frase o peu de foto explicatives.
En acabar el mural es practicarà per fer l’exposició davant del grup classe, tenint en compte la rúbrica d’autoavaluació.