i3 – PSICOMOTRICITAT

Els infants aprenen a través del moviment. A mesura que aprenen i desenvolupen les seves habilitats corporals, van estructurant el pensament, les habilitats de relació amb els altres i l’entorn.

El moviment dels infants per a que sigui significatiu ha de partir de la seva espontaneïtat en l’activitat i el joc lliure. És necessari estructurar i planificar convenientment l’espai de psicomotricitat amb uns materials específics que han d’ajudar i facilitar aquesta exploració i expressió corporal.

La sala de psicomotricitat té una estructura definida i estable que porta a una anticipació del desenvolupament de la sessió i certa seguretat als infants. Aquesta estructura hauria contemplar diferents espais que configuren l’atenció a les possibles necessitats motrius i d’expressió.

Els objectes de la sala de psicomotricitat tenen un baix nivell de significació per tal  de permetre la creativitat en l’activitat i el joc facilitant la simbolització per part dels infants.

Cliqueu sobre la imatge per veure’n més

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>