Our village

Dins del projecte Delta to Mumbai, l’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior hem ensenyat el poble als nostres nous companys i companyes d’Índia.
Ho hem fet amb tres vídeos que donen a conèixer el Poble Nou del Delta: activitats per fer i llocs interessants per veure.

Information of Poble Nou del Delta:

Interesting places to visit in Nou del Delta:

Things to do in Poble Nou del Delta:

La Castanyada

Aquest any, l’alumnat de l’escola hem decidit celebrar la castanyada d’una manera diferent.

Dijous 31 d’octubre, com cada any, havíem cuinat panellets el dia abans, vam rebre a la castanyera, vam cantar cançons i vam convidar a les famílies. Però com l’alumnat havíem d’escriure i interpretar el guió del teatre que condueix la festa, aquest any vam decidir que volíem que tractés sobre els esports. Cadascú va poder participar representant l’esport que més li agrada.

La tarda que va començar amb el discurs de les alumnes de 6è que aquest any acaben a la nostra escola, va acabar amb un berenar on familiars, alumnes, docents i la castanyera van gaudir dels panellets cuinats pels alumnes, castanyes torrades, sucs i altres fruits secs típics de la tardor.

Mandales de sorra

Els infants d’infantil i cicle inicial, un dia estava realitzant mandales amb sorra. L’alumnat de cicle mitjà i cicle superior, en veure-ho, van explicar a la mestra que, l’any anterior, havien realitzat un taller sobre Senegal i que havia vingut una persona cooperant que havia estat a Senegal a explicar-los la seua experiència i també els va ensenyar a tenyir de manera natural la sorra.

Van proposar de tornar a repetir la vivència tots junts i així ho vam fer. Tot l’alumnat del centre es va barrejar en dos equips i cadascun va anar construint una imatge, un mandala que els representava a tots plegats.

Invents que ens han canviat la vida.

El curs actual, hem decidit engegar l’ambient d’inventors/es de l’aula de cicle mitjà i superior, fent prèviament un mini projecte dedicat a l’invent que per a cada alumne/a ha resultat útil i que pensa que ha estat un gran avenç per a les persones.  Des de l’inici de curs, hem estat investigant cadascú un invent que acabarà amb una presentació a la resta de la classe.

Tot va començar a partir de diversos jocs sobre invents que tenim a l’aula i de llibres relacionats amb la temàtica d’inventors i inventores. Després de jugar i llegir els llibres, cadascú va escollir l’invent que més curiositat ens feia i acte seguit ens vam posar a investigar. Després de recopilar la informació sobre l’invent escollit i el seu inventor/a, la vam plasmar en una cartolina que ens faria de suport per a la nostra explicació.

Aquest dilluns 21 d’octubre hem arribat a la recta final d’aquest mini projecte i tots i totes hem exposat el que hem descobert i après a la resta de companys/es. Després ens hem avaluat entre nosaltres amb l’ajuda d’una rúbrica i hem compartit i recollit propostes de millora.

El tacte de les escorces. Totes són iguals?

A la zona del pati gaudim d’un espai d’hort amb hortalisses i verdures. També tenim arbres fruiters i arbres de fulla caduca i perenne. En aquesta ocasió, dins del taller de la Tardor, hem volgut contactar a través del tacte amb els arbres que tenim més propers, acaronant el seu tronc i sentint el tacte que tenen les diferents escorces.Després d’experimentar amb el tacte, hem deixat l’empremta de cada escorça a un full utilitzant ceres toves.

Tot seguit hem escrit el nom de cada arbre i després de parlar de les sensacions que hem tingut i del resultat que observem en les empremtes dels arbres, hem decidit classificar les empremtes dels troncs segons eren llises o rugoses.

Moments de pati

A l’hora del pati, tres dies a la setmana podem treure el material que vulguem. Esta vegada hem optat per material de l’ambient motriu i hem creat diferents jocs que ens han divertit durant una estona.

Hem rebut postals d’Índia.

Aquesta setmana ens ha arribat un paquet a l’escola que contenia postals dels nostres nous amics de Mumbai. Dintre del paquet hem trobat postals dirigides a l’alumnat de l’escola i mentre restem a l’espera de més postals, les hem penjat per decorar l’aula de Cicle Mitjà i Superior.

Nosaltres també hem volgut enviar postals però no les hem comprat, les hem fet amb les imatges de la nostra zona que més ens han agradat i les hem editat personalment. A les postals els grans hem descrit en anglès el nostre poble i els petits hem descrit com som. Les nostres postals ja estan de camí a Mumbai i estem desitjant que les rebin i les gaudeixin com nosaltres hem fet.

CUINEM XIPS D’ALBERGÍNIA

Després de conversar sobre què podíem fer amb les albergínies, hem decidit transformar-les amb xips d’albergínia. Hem realitzat hipòtesis de com les hauríem de tallar i on les hauríem de cuinar. L’alumnat ha proposat realitzar-ne de tres mides diferents de prova, però que estaven gairebé segurs, que la millor manera de tallar-les era fent rodanxes molt fines, igual que les que es venen amb bossa de plàstic.

L’alumnat gaudeix dels moments de cuina i són múltiples els aprenentatges que se’n deriven. A l’escola en realitzem sovint. En moltes ocasions el producte ve directament del nostre hort. Realitzem un taller de cuina per a cada estació de l’any, a més a més, de l’elaboració d’aquells aliments que ens acompanyen en les festes de l’escola: panellets, mones, micos i farinoses, pastissets.

Destaquem que l’activitat es va realitzar des de l’entusiasme, la gratitud, calma i sobretot amb molt d’amor. Mireu la fotografia de les tres nenes que juntes estan esperant que les albergínies estiguen cuites.

Cuinem xips d’albergínia.

Amb les albergínies que hem collit, hem decidit cuinar Xips d’albergínia. Com que el curs passat n’havíem fet de moniato, recordàvem la tècnica per fer-los i l’hem pogut compartir entre nosaltres, per posar-nos d’acord amb el procediment a seguir i començar-los a cuinar.

La diferència de l’any anterior, és que el curs actual els hem cuinat amb el forn. Pensem que són més saludables que fer-los a la paella, ja que utilitzem menys oli. D’altra banda, gastem molta electricitat, donat que han d’estar força estona al forn.

 

Taller dels sentits: tacte, olfacte i gust.

Dins del Taller de la Tardor, avui hem experimentat amb fruites típiques d’aquesta època, de proximitat i d’altres països. L’alumnat no sabia quin seria l’objecte que tindrien a les seues mans. La seua intuïció els ha portat a pensar que era alguna cosa per menjar. Han pogut posar en pràctica el sentit del tacte, l’olfacte i el gust. Han gaudit de l’efecte sorpresa en destapar-se els ulls i comprovar si havien endevinat la fruita que havien tocat, olorat i tastat.

Busquem pinyons.

Durant la tardor els pins del pati desprenen les seues pinyes i a l’alumnat li encanta recollir les pinyes i extreure els pinyons, els quals van amuntonant i quan en tenen uns quants, passen a picar-los i menjar-se’ls. Una activitat lúdica que els permet desenvolupar habilitats tals com la percepció i discriminació visual i la motricitat fina, prèvies per a l’aprenentatge de la lecto- escriptura.

Vaga Mundial pel Clima

Dimecres 25 per la tarda, l’alumnat de l’Escola del Poble Nou del Delta vam saber que hi havia una Vaga Mundial contra el canvi climàtic el dia 27 de setembre i ens vam unir a la que organitzava la Plataforma pels Sediments amb voluntaris de SEO/BirdLife i Ubora a la Badia dels Alfacs. Vam fer-ho, perquè volíem actuar, ja que parlant a l’escola ens havíem adonat que al Delta li està afectant molt i li afectarà el canvi climàtic. Si es desgelen els pols i puja el nivell del mar, el Delta pot desaparèixer i si canvia el clima afectarà als animals i plantes que també poden desaparèixer.

És per això que tots els i les alumnes de l’escola vam decidir participar a la vaga fent cartells amb les nostres consignes i fer un vídeo per mostrar al món el què volem per a la nostra Terra. També vam decidir netejar una part de la Badia dels Alfacs i assistir a la lectura del manifest.

Aquest és el vídeo resultant.

Escrit per l’alumnat de CM i CS.

English project: From Delta to Mumbai.

Un dels projectes que durem a terme durant aquest curs escolar serà el de compartir un espai web amb els i les alumnes d’una escola de Mumbai (Índia), per tal de conèixer les diferents cultures i aprendre a expressa-nos millor, en el nostre cas, amb llengua anglesa i ells amb llengua castellana.

La setmana passada ens vam conèixer i presentar als nostres companys/es realitzant una breu descripció nostra. Avui, hem realitzat una vídeo-trucada per parlar amb ells en temps real i en anglès.

Ara el repte estarà en explicar-nos coses de les nostres respectives regions. Amb aquest projecte podrem treballar tant la llengua anglesa com la castellana utilitzant-les en situacions reals. També podrem donar a conèixer la nostra Terra mentre descobrim un país ben diferent.

Patis amb instruments.

L’alumnat de l’escola hem proposat que dijous serà el dia que podrem fer ús d’instruments musicals a l’hora del pati. Cada dijous, experimentarem amb diferents instruments que tenim a l’aula.