Reunió de famílies, P5

REUNIÓ PARES P-5
CURS 2015-2016
PRESENTACIÓ MESTRES:
Mireia Ballús: P-5 –A
Àngels Casanovas : P-5 –B
Altres mestres que intervenen en l’aula
  • Conte a casa , informàtica : Carme Roig
  • Anglès : Emma Rodríguez
  • Reforç: Carme Cortasa i Carme Roig
  • Mestra de religió: Raquel Morillo
  • Mestra E.E. : Maria Porcel
  1. OBJECTIUS DEL CURS:
  • Aconseguir una bona expressió en català amb una parla coherent, clara, entenedora i amb bon nivell de vocabulari.
  • Crear la necessitat i el gust per llegir i escriure, respectant el ritme de cada alumne.
  • Afavorir l´estructuració del pensament.
  • Treball de consciència fonològica.( paraules llargues/curtes, reconèixer, d’un grup de paraules, les que comencen amb el mateix so o que acaben amb el mateix so. Analitzar o segmentar una paraula amb els seus sons.)
  • Potenciar actituds de respecte i ajuda envers els altres, que garanteixi un clima i un ambient tranquil i segur a l’ aula (col.laboració…convivència).
  • Aconseguir autonomia personal ( botons, jaquetes, bates, esmorzars…).
  • Consolidar els hàbits de treball ( escoltar, treballar en silenci, respectar el torn, parlar en to adequat…).
3.ACTIVITATS PRÒPIES DEL CURS
·         Conte a casa: es una activitat que fem que consisteix en que cada setmana una nena o nen es prepara un conte a casa amb la col·laboració de la família i desprès l’ha de explicar als seus companys (no llegir). Quan els nens expliquin el conte els gravarem i farem una recopilació en un CD de tots els nens que han explicat el conte en aquell trimestre. Lliurarem el CD a les famílies. Es fa amb mig grup (quinzenal) , l’altre mig queda a la classe per fer experiments.
                 P5A. dijous mati
                 P5B dimarts matí.
·         Informàtica. També es quinzenal. Mig grup puja a l’aula d’ informàtica i l’altre mig grup es queda per fer plàstica.
                 P5A dijous matí
                   P5B dijous matí
·         Anglès: també es fa amb mig grup , però es setmanal. Uns fan anglès i els altres fan treball de matemàtiques. (quinzet, i material manipulatiu)
                 P5A dimarts mati
                 P5B dijous tarda
·         Psicomotricitat.
                 P5A dimecres tarda
                 P5B dimarts tarda
·         Es parteix el grup mentre uns fan psico els altres fan treball de grafisme a l’aula.
  • Durant l’any farem dos projectes: el del nom de la classe i un altre d’ un pintor: Kandinsky.
  • La Maleta Viatgera; Es un pla de foment de la lectura que es porta a terme al conjunt del municipi del Prat. Cada setmana ( dimecres) un infant s’ emporta a casa la maleta plena de contes i recollirà l’ experiència en un full amb ajuda de la família mitjançant dibuixos, fotos, comentaris…, el full formarà part de la carpeta de la Maleta Viatgera.
  • Inici sistemàtic del treball de lecto-escriptura SEP. ( Suport educatiu personalitzat). Les mestres de suport agafen els alumnes de dos en dos pel SEP de lectura i de 6 en 6 pel SEP d’ escriptura.
  • Deures: Cada divendres s’ emportaran a casa una carpeta individual amb una senzilla feina pel cap de setmana.
  • Tallers internivells:Es tracta de treballar les matemàtiques de manera lúdica i manipulativa i en grups més reduïts. Per aquest fi es fan 4 grups amb nens i nenes de les dues classes barrejats. Cada grup treballa amb una mestra un aspecte de llenguatge matemàtic a través d´activitats lúdiques i manipulatives. Aquests tallers es faran els divendres a la tarda.
  • Apadrinament lector: Tos els dilluns a la tarda del segon trimestre, els alumnes de cinquè comparteixen lectures amb els nens de P-5.
  1. COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES:
  • Bates, jaquetes i abrics marcats amb el nom i amb beta o goma per penjar-los.
  • Aniversaris: una caixa de galetes per convidar els companys i companyes i s’emporten de regal la corona i un llibre dels dibuixos.
  • Que l’esmorzar de l’escola sigui preferentment petit entrepà o fruita (pelada) millor amb carmanyola. Dia de la fruita: dimarts. No oblideu el got els dilluns.
  • Portar cada dia el tovalló de roba per parar taula.
  • Donarem la bata per rentar els dimecres i divendres.
  • Respectar les hores de son dels nens.
  • Llegir o explicar contes a casa.
  • Procurar reservar una estona al dia per parlar i jugar amb la família.
  • Intentar no sobrecarregar als nens i nenes amb activitats extraescolars.
  • Valorar les feines i els progressos que fan els nens i nenes per animar-los a seguir avançant.
  • Acostumar-los a ser respectuosos i a demanar les coses correctament a casa.
5.       SORTIDES
1r. TRIMESTRE
–       29/10/15 El Pinatar( Gualba) juntament amb P4 . LA CASTANYADA. Farem Panellets.
2n.TRIMESTRE:
–       15/3/16 Cosmocaixa. Activitat TOCA-TOCA.
3er.TRIMESTRE
–       17/5 /16 El Mogent. Farem una Ginkana. P-3, P-4, P-5.
Farem altres activitats, però encara no tenim data. Seran activitats programades per l´Ajuntament del Prat.
–       Activitat de la Carxofa.
  • Teatre Fàbrica de contes.
  • Visita a la Biblioteca.
INFORMACIONS:
·         Entrevistes: DILLUNS 12:30-13:30h. prèvia cita
  • En cas de canvi d’adreça i telèfons dels pares caldrà avisar a l’escola
  • En cas de malaltia és important prendre els medicaments a casa. Si cal donar-li a l’escola, caldrà portar l’autorització signada a la mestra, indicant la dosi i l’hora.
  • En cas d’accidents escolar primer s’avisarà a la família, si la família no està la tutora acompanyarà al nen/a.
·         Informes: s’entregarà un al febrer i un al juny.
·         Quota de material: 45 €. Forma de pagament: per Internet i al caixer automàtic i entregar a la mestra el comprovant del pagament.
  • FALTES ASSISTÈNCIA: caldrà justificar-les amb un full signat per part dels pares. (model que us lliurem)
  • Cal que cada nen porti una capsa de mocadors i un paquet de tovalloletes humides.
  • Tots els models de documents els trobareu a la pàgina web de l’escola (justificants d’assistència, medicaments…)
  • Recordeu retornar a la mestra les autoritzacions (fulls grapats).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>