REUNIÓ INFORMATIVA P3

LES MESTRES

P-3A: Maite      P-3B :Patri   Suport :Vanessa.

Mestra E.E: Maria P./ Anna M.  Educadora: Lucía              

Mestres reforç: Àngels/ Mònica

OBJECTIUS

Els objectius  principals d’aquest curs són : Els hàbits (personals, socials i de treball)  i el llenguatge (estructuració del pensament, comprensió i expressió oral).

  • Aconseguir més autonomia personal a través de les accions quotidianes que es donen a l’escola ( en l’esmorzar, anar al lavabo, rentar les mans, beure aigua…) que els ajudarà a fer-se una imatge positiva d’ells/elles mateixos/es i agafar seguretat. Sóc capaç de fer , puc fer-ho…
  • Assolir un grau de seguretat afectiva i emocional, que els permeti expressar els seus sentiments i les seves vivències.
  • Aconseguir una parla coherent, clara i entenedora i bona comprensió del català, ampliant el vocabulari.
  • Progressar en la socialització : saber compartir, ajuda mútua, acceptació de normes i hàbits de convivència, col·laboració amb un grup més ampli que la família.
  • Interessar-se per tot allò que passa al seu voltant, observant, explorant i buscant el perquè.
  • Desenvolupar les habilitats motrius tant a nivell de motricitat general del cos ( saltar, arrossegar, coordinar,…), com a nivell de motricitat fina desenvolupant la destresa manual (encaixos, enfilat de boles, treball amb plastilina,…).
  • Desenvolupar l’agilitat mental i el càlcul amb activitats de la vida quotidiana i a partir de problemes matemàtics.

METODOLOGIA I RECURSOS

RACONS

Realitzarem els racons en sessions pel matí, oferint als infants propostes de joc i aprenentatge donant cabuda a totes les intel·ligències múltiples ( plàstica, sensorial, construccions, joc simbòlic i llenguatge, grafismes, experiments…) A partir de l’observació diària modifiquem les propostes partint dels seus interessos i progressos, guiant als infants perquè assoleixen els objectius que ens anem proposant. 

Donem més importància a aquest tipus de treball, partint de l’observació, manipulació i les converses, per tant a l’àlbum no quedarà reflectit en paper tot el que treballem a l’aula.

PSICOMOTRICITAT

La psicomotricitat afavoreix el coneixement i les possibilitats del propi cos i ajuda als infants en la seva evolució emocional, de relació amb ells mateixos, els altres i l’entorn. Cal que aquest dia vinguin vestits amb roba còmoda i calçat esportiu. 

P-3 A    DIJOUS  P-3 B     DIVENDRES 

MÚSICA

Aprendrem cançons i treballarem nocions musicals vivencials com són el ritme, el so – silenci, els sons fort – fluix, audicions, les danses… 

P3A: DIMARTS         P3B: DILLUNS 

PLÀSTICA

A l’hora de plàstica experimentarem amb els colors, textures i composicions diverses. Farem servir diferents materials plàstics (pintura, retoladors, ceres, guixos, paper de seda, cartolina, pinotxo…) així com diversitat de tècniques (punxar, esquinçar, pintar, resseguir, modelar, enganxar…) Treballarem també el volum, ja sigui amb fang-plastilina o materials de reciclatge.

Recordeu portar la bata/samarreta perquè els infants puguin realitzar les activitats i embrutar-se el mínim.

L’HORA DEL CONTE

Al llarg del curs anirem treballant diferents contes tradicionals, del món, de valors… Amb aquestes sessions volem treballar la capacitat d’escolta i atenció i l’expressió oral, tot ampliant el vocabulari dels vostres fills/es.

PROJECTES

A l’escola treballem per projectes: el del nom de la classe, l’artista, setmana cultural (història) i /o altres que sorgeixin dels interessos dels alumnes, sempre que estiguin preparats. En funció dels seus interessos, en un projecte es pot treballar la vessant plàstica, la científica amb experiments, la vessant musical, la més tecnològica amb tablets, robòtica… 

QUINZET

Per tal de treballar l’agilitat mental i l’abstracció, s’inicia el treball dels problemes de càlcul global a P3 (Quinzet).

AMBIENTS

Els ambients són espais d’aprenentatge, de relació i de comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar,  observar,  experimentar, construir,  imaginar,  interactuar amb els altres…

S’organitzen en dimarts i dijous, fent grups intercicle amb nens de P3, P4 i P5; escollint individual on volen anar entre els següents ambients: plàstica, teatre, llums i ombres, experimentació,  sensorial,  càmping, joc simbòlic i construccions. Potenciant les seves habilitats però també convidant-los a conèixer nous reptes. 

Nosaltres començarem al gener, quan els grups estiguin completament adaptats i tranquils a l’escola. 

INTERSECCIONS

L’escola del Parc està participant en diversos projectes que l’Ajuntament ha iniciat :

  • Auxiliar de Conversa: acompanyarà als infants en hores d’esbarjo i menjador. 
  • Remena la Nau: l’escola apadrinarà un element que formi part del Nus i es crearan llaços entre l’escola i les entitats populars.
  • Cientificotècnic: gira entorn la idea de l’alumnat investigador-inventor i el repte de ser més sostenible amb el medi ambient.

INFORMACIONS IMPORTANTS

ENTREVISTES

Les famílies podeu concertar amb anterioritat una entrevista amb la tutora els dilluns de 12.30 a 13.30h. El correu de la classe és p3escoladelparc@gmail.com. 

INFORMES

Es lliuraran dos informes durant el curs escolar (febrer i juny)

ACTIVITATS I SORTIDES

  • Sortides al parc fondo d’en peixo (observació de la natura)
  • Sortida d’un dia a Castellbisbal , Granja Can Pidelaserra 28 de febrer
  • Sortida d’un dia a Bigues i Riells, Pirates a Can Ribas, el 17 de maig
  • Activitats que organitza l’ajuntament 

El pagament de les sortides s’ha de fer mitjançant el caixer (teniu les instruccions a la web de l’escola) i  heu de tornar el resguard de pagament  abans de la data estipulada en cada ocasió.

ANIVERSARIS

Aquest curs l’escola ha decidit , que les celebracions dels aniversaris serà sense portar aliments donat que cada vegada ens trobem amb més alumnes amb intoleràncies i al·lèrgies alimentàries. 

Celebrarem l’aniversari de manera més emotiva amb una corona, bufant les espelmes i cantant. No es poden portar llaminadures i només es repartiran les invitacions d’aniversari si hi ha per tota la classe.

QUOTA DE MATERIAL

La quota de material és de 65 Euros que haureu d’ingressar al compte de l’escola DURANT EL MES D’OCTUBRE i posteriorment entregar a la mestra la còpia de La Caixa del ingrés del material el més aviat possible.

En cas de no poder fer el pagament sencer a l’octubre cal arribar a un acord escrit, per tal de fer el pagament fraccionat abans de desembre. Els nens que no paguin tot el material no podran emportar-se les feines ni anar a les sortides.

MEDICAMENTS I ABSÈNCIES

En cas de malaltia, procureu que els nens prenguin els medicaments a casa. Si fos estrictament necessari a hores d’escola caldrà que porteu l’autorització del pare/mare (la trobareu a la web d’escola) i la recepta del metge on especifiqui la dosi a prendre i l’hora.

En cas d’accident escolar s’avisarà sempre primer a la família. Si no es localitzes a la família, la tutora acompanyarà a l’alumne. 

Cal justificar les absències per escrit amb paper del metge o paper oficial que us podeu descarregar també a la web de l’escola. A l’informe quedaran reflectides les absències no justificades. Quan un alumne té una sèrie de faltes sense justificar, s’activa el protocol d’absentisme de l’escola. Aprofitem també per recordar que cal entrar amb PUNTUALITAT matí i  tarda i de la mateixa manera cal recollir els infants a l’hora.

DELEGATS D’AULA 

L’escola dona molta importància a la figura de les Mares i Pares delegats, fan de nexe entre escola i família, informant a través d’ells de tallers, activitats, festivitats, etc  Us animem a que s’ofereixin mares i pares per ser delegats (dos per aula)

Per participar en diferents activitats que es faran al llarg del curs, a més d’informar als delegats, us convidarem a tots a apuntar-vos de manera voluntària mitjançant fulls que penjarem al porxo perquè us apunteu qui tinguin disposició.

RECOMANACIONS

Per a un correcte funcionament de la classe i un bon desenvolupament dels nens i nenes, recomanem a les famílies:

  • Procurar una alimentació equilibrada. L’esmorzar de l’escola ha de ser preferentment petit entrepà o fruita (pelada) sempre amb carmanyola . No oblideu el tovalló de roba. Tot dins d’una bosseta de roba, no motxilla rígida.  

Som una Escola Verda i per tant demanem que no portin sucs, actimels, iogurts, cacaolats, etc en envasos comprats per tal d’evitar residus. Si es volen portar que sigui en una ampolla o recipient adequat i vàlid per reciclar a casa.

A més a més, els dimarts és el dia de la fruita, us animem a portar fruites que els hi agradin, sempre preparada per menjar.

  • Cal que els nens i nenes dormin les hores que els hi pertoquen i vinguin descansats a l’escola. Si passen mala nit, agrairíem que ens ho comuniqueu a primera hora amb una nota o per mail per tal d’estar atentes amb ell/a. 
  • Valorar a casa els treballs escolars i els progressos personals dels nens i nenes.
  • Heu de marcar tots els seus objectes personals amb el seu nom per evitar pèrdues i confusions. De la mateixa manera recordar que  jaquetes i abrics han de portar una cinta per penjar o beta per evitar que caiguin a terra i s’embrutin.
  • Facilitar l’autonomia dels vostres fills amb roba còmode, sense botons ni cinturons i amb vambes de belcro. Intenteu evitar les mitges i pantalons massa ajustats.
  • Quan un infant es queda a menjador esporàdicament cal que els pares aviseu al coordinador del menjador a primera hora del matí. Igualment quan un nen fix no es quedi o estigui malalt cal avisar al matí.
  • En cas de canviar els telèfons, mails o adreça cal avisar a l’escola, és important mantenir les vostres dades actualitzades.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>