Reunió amb famílies de P4

 

El dimecres 3 d’Octubre es va realitzar la reunió d’inici de curs de P4. Vam voler que fos una reunió informativa, participativa, on ens vam conèixer una miqueta més i vam poder compartir neguits i propostes de millora. 

INDEX

  • MESTRES
  • OBJECTIUS DEL CURS
  • METODOLOGIA
  • PROJECTE INTERSECCIONS
  • COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES
  • SORTIDES
  • ALTRES INFORMACIONS

MESTRES

  • TUTORA P4 A: Lourdes Bertran

Email: lourdesbertran@escoladelparc.cat

Horari atenció famílies: DILLUNS de 12:30 a 13:30

  • TUTORA P4 B: Silvia Martín

 Email: silviamartin@escoladelparc.cat

Horari atenció famílies: DIMARTS de 12:30 a 13:30

  • REFORÇ i CONTE A CASA: Àngels Casanovas 
  • ANGLÈS: Carlos Gimeno
  • E.ESPECIAL: Ana Marín
  • RELIGIÓ: María Mereño 
  • EDUCACORA: Lucía 
  • SIEI: Maria Porcel, i Lucía

OBJECTIUS DEL CURS

Desenvolupar en els infants les capacitats treballant-les de manera global i tenint en compte la diversitat de l’aula i les necessitats de cada infant:

  • 1. Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma 
  • 2. Aprendre a pensar i a comunicar 
  • 3. Aprendre a descobrir i tenir iniciativa 
  • 4. Aprendre a conviure i habitar el món    

Com ho farem?

METODOLOGIA

  • Durant l’any continuarem el treball per projectes: el del nom de la classe, l’artista, setmana cultural (història) i /o altres que sorgeixin dels interessos dels alumnes.
  • Mantindrem el treball per racons, partint d’un aprenentatge significatiu, manipulatiu i vivencial, potenciant el treball autònom a primera hora dels matins.
  • Matemàtiques:  durant aquest curs ens endinsem en  la metodologia d’EntusiasMat. És un programa didàctic-pedagògic per infants a partir de 3 anys basat en les intel·ligències Múltiples que permet treballar les matemàtiques de manera contextualitzada i adaptada a la realitat dels alumnes.

Per saber com és una sessió d’EMAT les famílies assistents han hagut de fer d’alumnes. Els hem ensenyat com comptem amb els dits, quin tipus de problemes han de resoldre, hem fet un joc amb cadires per vivenciar que es davant i que es darrere i els hem mostrat com acabaria la sessió amb la fitxa del llibre que haurien de fer. 

  • Conte a casa: l’activitat consisteix en que cada setmana un alumne es prepara un conte a casa (conte que li proporcionem des de l’escola) amb la col·laboració de la família. A la tornada haurà d’explicar el conte als seus companys. L’objectiu és fomentar el llenguatge verbal. Es fa quinzenalment amb mig  grup.             

P4A. Dijous al matí.         P4B  Dimecres al matí.

  • Anglès: Es fa setmanalment amb mig grup (sessions de 30min cada mig grup).
                  P4A dilluns al matí           P4B dimecres a la tarda 
  • Psicomotricitat: Cal que vinguin amb roba còmoda, esportiva i bambes. 

P4A. Dimecres a la tarda  P4B  dimecres a la tarda

  • Plàstica : es treballarà de manera transversal en els moments de projecte, en els ambients i en les sessions d’entorn (durant les festes populars, estacions, …).
  • Ambients: Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i de comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar,  observar,  experimentar, construir,  imaginar,  interactuar amb els altres…  Es barrejaran tots els alumnes del cicle i podran escollir entre els següents ambients: plàstica, teatre, llums i ombres, experimentació, sensorial i càmping. A partir de Gener s’afegiran els infants de P3 i s’obriran els ambients de joc simbòlic i construccions.

Es faran dos dies a la setmana: dimarts i dijous.

  • Música: cançons, audicions, qualitats del so, instruments, etc. La música en els dos grups la farà la Silvia Martín.

P4A  dimecres al matí         P4 B dijous al matí

PROJECTE INTERSECCIONS

L’escola del Parc està participant en diversos projectes que l’Ajuntament ha iniciat :

Auxiliar de Conversa: acompanyarà als infants en hores d’esbarjo i menjador. A P4 vindrà un cop a la setmana a cada classe.

Remena la Nau: l’escola apadrinarà un element que formi part del Nus i es crearan llaços entre l’escola i les entitats populars.

Cientificotècnic: gira entorn la idea de l’alumnat investigador-inventor i el repte de ser més sostenible amb el medi ambient.

COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES

  • Aniversaris:  cada alumne farà un petit dibuix a la corona del company que faci anys. Bufarà les espelmes d’un pastís i cantarem la cançó tots junts. A partir d’aquest any no cal portar galetes ni sucs donat que cada vegada ens trobem amb més alumnes amb intoleràncies i al·lèrgies alimentàries. 

  Us recordem que no es poden portar llaminadures i que només es repartiran les invitacions d’aniversari si hi ha per tota la classe.

  • Com a escola verda us animem a portar cadascú la seva ampolla reutilitzable d’aigua i no portar got. Recordeu que no es poden portar brics, iogurts…
  • Aquest curs farem un llistat de mares i pares voluntaris que tinguin disposició per participar en diferents activitats que es faran al llarg del curs (les festes, activitats puntuals d’aula, sortides i projectes).
  • Mares/Pares delegats: us animem a que s’ofereixin mares i pares nous per ser delegats per donar cabuda a que altres famílies puguin conèixer el funcionament de l’escola.

SORTIDES

1R Trimestre  2n Trimestre  3r Trimestre 
26 d’Octubre 

La Castanyada a Mogent 

(Llinars del Vallès) 

28 de Febrer 

Granja Can Pidelaserra 

(Castellbisbal) 

17 de Maig 

Pirates a Can Ribas

(Bigues i Riells) 

Recordeu que heu de tornar el resguard de pagament de les sortides abans de la data estipulada en cada ocasió.  

Farem altres activitats/sortides que organitza l’Ajuntament, tot i que encara no tenim dates confirmades seran:

  • Policia amiga (educació viària) i festa de cloenda al Teatre Modern
  • Coneix millor els residus (activitat de reciclatge)
  • L’àvia Pepa amb esternuts (educació per a la salut, teatre de titelles)
  • Contes musicals sobre drets humans.
  • Mare Nostrum

ALTRES INFORMACIONS

  • Quota de material: 55 € 

Forma de pagament: per Internet i al caixer automàtic i entregar a la mestra el comprovant del pagament. PAGAR ABANS DEL 31  D’OCTUBRE. En cas de pagament fraccionat parlar amb les tutores.

  • FALTES D’ASSISTÈNCIA: caldrà justificar-les amb un full signat per part dels pares. (model que trobareu a la web de l’escola) Pla Absentisme 

Arribats aquest punt, hem visonat un dels curts sobre el treball en equip que vam treballar durant la primera setmana amb els alumnes i les famílies han anat a la classe dels seus fills i filles on els esperaven tres activitats:

– Ditades en el cor de la classe amb la que demostren que formen part de l’equip i entre tots farem “bategar” el cor comú.

– Escriure missatges, paraules, que ens recordin que necessitem per ser un bon equip. 

– Representar els acords de l’aula que es van escollir entre tots i plasmar-los en una foto. Les fotografíes dels pares i mares recordaran als infants com s’han de dur a terme aquests acords. 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>