Tallers de descobriment amb les famílies i la Pedrera.

Com ja és tradició a l’escola, vam convidar els pares i mares a la classe per passar una tarda junts treballant en el nostre projecte.

En aquest cas, la classe de tercer estem treballant el nostre barri, l’Eixample i vàrem muntar una sèrie de tallers per tal de descobrir conjuntament l’evolució de Barcelona. Vam analitzar una sèrie de mapes de Barcelona, des de Barcino fins a l’actual, passant pel pla Cerdà d’eixamplament de la ciutat. També vam analitzar l’illa de la discòrdia, vam descobrir que tenim uns dibuixants molt talentosos! En un altre taller vam haver de navegar pel nomenclàtor dels carrers de l’Eixample per descobrir el perquè del seu nom. Finalment, vam haver de fer ús de la lògica per tal de resoldre un enigma de cartes, on havíem de descobrir uns personatges misteriosos, importants en el desenvolupament de l’eixample.

Va ser una tarda molt bonica i productiva on els pares, mares i alumnes, vam compartir coneixement i vam aprendre molt sobre el barri en el qual vivim cada dia i ens va ajudar molt a preparar la sortida a la Pedrera que teníem el dia vinent. A la Pedrera vam poder descobrir moltes coses més sobre la construcció del Passeig de Gràcia, la casa Milà i sobre com vivia la gent en aquella època.

Han estat uns dies molt productius!