Visita a la Colònia de Cal Vidal (Puig-Reig)

Els alumnes de 3r i 4t d’ESO van poder realitzar el passat dijous 7 de novembre una visita a la colònia industrial de Cal Vidal, a Puig-Reig (Berguedà), on van  conèixer un dels conjunts industrials més destacats del territori. La Colònia Vidal és una antiga colònia tèxtil concebuda com un nucli autosuficient, amb habitatges per als obrers, església, escola, botigues, etc. a la riba del riu Llobregat. Les colònies industrials van ser un dels trets característics de la Revolució Industrial de Catalunya. Actualment hi mostra el Museu de la Colònia Vidal de Puig-reig i forma part del Sistema Territorial del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.

El seu fundador  va ser Ignasi Vidal i Balet, que al 1882  va comprar els terrenys necessaris per a la construcció de la colònia, que es va iniciar deu anys després. El projecte constructiu va anar a càrrec d’un dels seus propietaris, l’enginyer Vicenç Vidal i Casacuberta, i es va allargar fins el 1901. La colònia va estar en funcionament  fins el 1980.

Si voleu més informació feu clic en el següent enllaç: Colònia Vidal