Un tret característic de la nostra escola és la relació de Padrins i Fillols.
A l’escola sempre s’ha fomentat la relació i la coneixença entre alumnes d’edats i cursos diferents, sigui fent intercanvis o diferents activitats que ho permetessin. El projecte uneix dos grans eixos, el curricular i el social, desenvolupant l’aprenentatge de la lectura i alhora fent que el nostre alumnat ensenyi també a altres companys i companyes del centre.
Els apadrinaments duren 2 anys; comencen a P-5 (fillols) amb 5è (padrins) i acaben amb els mateixos padrins i fillols quan fan P-5 i 6è. Aquesta és una activitat engrescadora, participativa, motivadora i significativa, que crea un vincle d’unió i cohesió molt important entre l’alumnat i els ajuda també en els seus aprenentatges.
Al llarg de tot el curs s’estableixen diferents sessions de lectura en les quals padrí i fillol comparteixen una estona amb un llibre. Les parelles es decideixen conjuntament amb les tutores i tutors dels quatre grups buscant que els caràcters es puguin complementar i es reforcin mútuament.
Quan l’alumnat de 6è marxa de l’escola és especialment acomiadat pels seus fillols.
Els objectius principals d’ aquests projecte són:
- Propiciar el respecte entre companys i companyes de diferents edats.
- Acceptar la diversitat
- Assumir un compromís i una responsabilitat
- Afavorir la comunicació entre l’alumnat de diferents cicles
- Incentivar el treball cooperatiu entre infants de diferents edat.
- Gaudir plegats en activitats al voltant de la lectura.