Educació emocional

En col·laboració amb l’ASSOCIACIÓ LA NOVA MIRANDA, plantegem un programa d’acompanyament i educació emocional, a tot l’alumnat de primària, a través de les estratègies d’afrontament, posant en relació factors emocionals i cognitius, que són clau a l’hora de promoure el benestar de les persones.

La promoció del benestar a l’aula a través de factors emocionals i cognitius facilita la millora de

l’autoestima, les relacions positives, la resiliència, el suport social, el pensament crític i la presa de decisions, entre altres. Al mateix temps que afavoreix que les situacions estressants es puguin abordar amb més calma i amb respostes emocionals equilibrades.

Així doncs, en aquest projecte es duen a terme les següents activitats:

• Acompanyament i educació emocional a l’aula

Els tallers d’acompanyament i educació emocional a l’aula consten de tres sessions trimestrals en horari lectiu en les que treballem les competències personals, socials i emocionals a través d’activitats i de la reflexió.

Els tallers tenen com a objectius:

– Treballar les competències emocionals amb els infants

– Potenciar les relacions positives entre infants i adults

– Prevenir conflictes entre els iguals i potenciar el domini de la gestió dels conflictes

– Facilitar eines al tutor/a amb relació a les competències emocionals que pugui aplicar en

l’activitat diària a l’aula

• Tallers setmanals d’educació emocional i d’habilitats socials (PETITS MEDIADORS)

Un espai d’acompanyament en què promovem l’autoconeixement, l’autonomia, l’autoestima i la intel·ligència emocional i les habilitats socials. Per tal que els infants puguin adquirir eines per prendre decisions i resoldre diferents situacions del dia a dia. Les activitats es treballen des d’una vessant creativa i lúdica, a través de la música, la dansa, l’art, el teatre i la reflexió.

Aquest espai s’ofereix a les famílies en horari de migdia fora de l’horari lectiu.

Al llarg de les sessions mantenim una comunicació constant amb la família de cada infant, per conèixer millor l’infant i informar del contingut treballat a les sessions i de les nostres observacions. També duem a terme un acompanyament i orientació familiar en aquells casos que ho requereixin.

• Suport emocional a l’equip docent i a famílies

Aquelles famílies i tot el personal de l’escola disposen de l’assessorament de les responsables de LA NOVA MIRANDA en cas que es demandi aquesta necessitat.

El projecte EMOCIONAL de l’Escola Argentona NO REQUEREIX cap despesa per part de les famílies, ja que la totalitat del seu cost està subvencionat per l’AJUNTAMENT D’ARGENTONA.