Innovamat

Innovamat és una proposta educativa que té com a objectiu impulsar l’aprenentatge competencial, personalitzat i pràctic de les matemàtiques. Apliquem Innovamat a tot l’alumnat de primària, i prioritza la comprensió dels continguts i el desenvolupament d’habilitats matemàtiques vinculades a la resolució de problemes, fomentant l’aprenentatge d’aquesta disciplina a través de l’experimentació, la conversa i la pràctica individualitzada. En aquest sentit, Innovamat ofereix trajectòries d’aprenentatge seqüenciades, recursos, formació i acompanyament a la comunitat educativa.

Quins aspectes generals caracteritzen la proposta?

La proposta Innovamat permet passar d’un model d’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques estructurat per continguts fragmentats en temes a  ser  treballat de manera integrada. Es tracta no només d’aprendre conceptes sinó que a la vegada es desenvolupin les quatre competències matemàtiques:

• Resolució de problemes
  • Raonament i prova
  • Connexions
  • Comunicació i representació

Com es concreta la Proposta?

• Laboratori de nombres: on es treballa la numeració i el comptatge.
  • Aventures: espai on a través de diferents reptes es treballen blocs de continguts més enllà del comptatge. Estadística i atzar, espai i forma, mesures i relacions i canvi.
  • App*: Proposta autoadaptativa per l’alumnat  que de manera individualitzada practica els conceptes treballats  respectant  els diferents ritmes d’aprenentatge.

*L’ús de l’aplicació es treballa bàsicament a l’escola. A casa es limita el seu ús a una hora setmanal.