L’escola Marquès de la Pobla a TV3.

Demà, dimarts 30 de gener a les 22:05h, al programa «Sense ficció» de TV3, intervenen els alumnes de P6 actual de la nostra escola (llavors feien P5).

El documental anomenat «Quant temps ens queda?» va ser gravat a l’Abric Romaní, a la nostra escola, al poble natal de l’Eudald Carbonell (Ribes de Freser) entre d’altres. Vol homenatjar la recent jubilació de l’Eudald en la seva carrera professional com a arqueòleg i antropòlegi a haver dedicat 40 anys a l’Abric, un bon grapat a Atapuerca, exercir de catedràtic a la universitat Rovira i Virgili, ser director de l’IPHES entre altres grans gestes que l’honoren.

Eudald Carbonell té renom arreu del món per la seva investigació profunda i la divulgació dels seus coneixements en nombrosos llibres i conferències.

En el rodatge a l’Abric Romaní, Capellades, van intervenir persones que l’han acompanyat a l’excavació durant aquest anys i altres amb qui té confiança, estima, coneixença de la nostra vila com l’enyorat Ton Pons, la Victòria Raval, el Jordi Torres, la Mercè Sangüesa, el Raúl Bartrolí entre altres.

Va representar l’escola la Núria Vinyals, directora en aquell moment. L’equip de producció del programa es va traslladar a l’escola i va entrevistar l’alumnat de P6 (llavors feien P5) acompanyat dels seus tutors i altres mestres i col·laboradors, els quals van parlar sobre l’època neandertal, la humanitat, del present i el futur i l’Eudald.

També es va gravar una acció que vam fer al pati de l’escola: Per una banda vam reproduir una cova i vam pintar amb pigment natural com es feia a l’època del neandertal a Capellades; per altra banda vam fer un grafiti que representa els ODS (Objectius de
Desenvolupament Sostenible) amb la idea de deixar petjada als humans del futur amb el nostre missatge.

Val a dir que va ser una jornada molt emotiva per tots els nens i nenes, una vivència més que podran explicar i l’escola ens sentim molt agraïts per haver pogut prendre part en aquest homenatge a l’Eudald Carbonell i viure d’aprop com es fa un programa.

Ens farà molta il·lusió que veieu el documental.