La veu de l’alumnat a les comissions d’avaluació CS

S’apropa el final del segon trimestre i els mestres ja anem pensant amb les notes, els informes… Però aquest curs ha sigut una mica diferent, per primer cop hem incorporat la veu de l’alumnat a les comissions d’avaluació.

La comissió d’avaluació és l’espai on els mestres de P5 i P6 ens reunim per comentar els assoliments i l’evolució de l’alumnat. Normalment, ho fem sense la participació dels nens i nenes però, aquest trimestre, hem demanat als representants que ens acompanyin i facin de portaveus de les classes.

Prèviament, a les tutories hem analitzat el trimestre a través de la tècnica del semàfor. Hem respost a unes preguntes aixecant una cartolina verda o vermella en funció de la nostra opinió. Les preguntes eren sobre els resultats, sobre el comportament, sobre el respecte de les normes de la classe. En acabar les preguntes, a més a més, hem pogut comentar cada ítem i hem pogut parlar d’allò que ens preocupa i allò que creiem que podem millorar.

Tot això, s’ho han apuntat els representants en una graella i ho han exposat als mestres a la comissió d’avaluació.

Hem començat la comissió compartint els resultats de cada classe i els representants han explicat les valoracions que han extret. Han sortit coses molt interessants com per exemple que a vegades som poc respectuosos amb els mestres de les matèries que no ens agraden gaire i cal que ho millorem, que ens agradaria que el dia que ens donin deures llargs com llegir sigui el dijous, així tenim temps per fer-los durant el cap de setmana, etc.

Ha sigut una estona molt profitosa, ara queda explicar-ho tot a les classes!

P5 i P6