Sortida de P4 a la Bassa

En hem proposat anar a veure la bassa ara que està plena, després d’haver parlat a bastament del cel i les pluges de la tardor abans de finalitzar el trimestre.

dsc02811

Sortim de l’escola amb tres punts a observar:

-Hi ha aigua a la bassa? D’on ve?

-Quins animals podem trobar a la bassa?

-Quina forma té?

Després hem seguit un tros del rec del corronaire per arribar al parc de l’hort de la vila, on hem esmorzat plegats i hem jugat una bona estona.

L’objectiu de la sortida és obrir els sentits a l’entorn i copsar la riquesa que ens ofereix. En aquest trajecte hem après moltíssimes coses interessants, entre elles veure el sol, els arbres, les baranes i edificis reflectits a l’aigua de la Bassa i preguntar-nos per què passa; hem descobert arbres que desperts de la letargia de la tardor, broten als marges de la bassa; hem copsat vegetació variada i més animals dels que ens pensàvem a dins la bassa… De camí al parc hem passat pel Rec i hem aprofitat per qüestionar-nos si l’aigua va o torna de la Bassa, comparar el seu color amb el que té l’aigua de la Bassa, parlar de l’ús que té actualment, la vegetació que hi creix, els animals que pensem que hi habiten… entre altres coses.

Els propers dies a l’escola aprofundirem en les qüestions que ens vam plantejar i hi buscarem la resposta.