PROJECTE DE CI: EL COLLARET

EL COLLARET

Està clar que jugar al pati és interessant i divertit per qualsevol infant, però el que no ens haguéssim imaginat mai és que aquell 22 de setembre fent un forat al terra, els nens de CI  trobéssim UN TRESOR‼

Forada que foradaràs…  l’Eloi va tenir una sensació estranya, va veure una cosa que brillava i….. era un collaret.

De seguida el vam ensenyar a mestres i companys, i ens vam dedicar a fer suposicions i preguntes:

És d’or?

Qui el podia haver perdut?

De qui pot ser?

El va deixar algun avantpassat perquè el trobéssim?

Seria d’un romà, ja que sabem que van viure a Llívia? o d’un egipci?

Qui se´l quedarà?

És fals?

Amb tots aquests interrogants al cap vam decidir anar per parts:

El primer de tot va ser demanar a tots els alumnes i mestres de l’escola si el reconeixien, però ningú el va identificar!

Seguidament i considerant  que podia ser d’un exalumne vam elaborar cartells i els vam anar a penjar  a l’Ajuntament, el Museu i per les botigues del poble.

Però tampoc vam tenir sort, ningú va trucar a l’escola avisant que podia ser seu!

Donat que que el collaret no tenia propietari vam repescar  les dues grans incògnites que teníem  des del minut zero:

• Saber si era d’or.
  • I si era de l’època dels romans.

Per sortir de dubtes vam anar a visitar un joier a Puigcerdà.

El Xavi, el joier,  amb unes lupes d’augment va trobar una xifra a una plaqueta del collaret que posava “750”, i aquest és el codi dels joiers per saber  que és or.

Per assegurar.se de la seva autenticitat va rascar-lo amb una pedra i li va posar unes gotetes d’un líquid, i també va indicar que era OR DE VERITAT!!

El Xavi ens va explicar que ell creia que no era de l’època dels romans, segons ell aquell collaret tenia uns 20 o 30 anys.

Com l’antiguitat del collaret també ens tenia encuriosits  i aprofitant el desplaçament a Puigcerdà vam anar a la biblioteca a buscar llibres d’història dels romans i els egipcis per veure com eren les seves joies i si s’assemblaven a la nostra troballa.

No vam trobar gaire informació… així que anirem al Museu Municipal de Llívia a veure si allà  trobem collarets d’aquella època i els podem comparar amb el nostre.

US SEGUIREM INFORMANT!!!