PROJECTE CI: UNA ERUPCIÓ VOLCÀNICA A CLASSE!

Com que no coneixem cap volcà que estigui actiu a prop de l’escola hem decidit fer una erupció volcànica a dins de classe!  I com? Doncs fent un experiment.  Hem utilitzat un con volcànic que hi havia a l’escola des de feia anys (segurament d’alguns nens grans), una mica de bicarbonat sòdic, vinagre, guix vermell i unes gotetes de sabó.  Primer de tot hem pintat el bicarbonat amb el guix vermell per simular el color de la lava.  Seguidament hem posat unes gotes de sabó dins del con volcànic (perquè la textura de la lava fos més escumosa), tres cullerades de bicarbonat tenyit de vermell i per últim el vinagre.  Quan aquests dos últims ingredients han entrat en contacte han fet una reacció química i el volcà ha començat a treure “lava”!!!  Tots hem coincidit a dir que aquest nostre volcà estava fent una erupció Hawaiana.