A l’escola de Llívia hem iniciat una metodologia diferent per aprendre les matemàtiques.
Aquest curs hem començat els alumnes de cicle inicial i mitjà, i està previst desplegar el projecte des de P3 fins a 6è.
Aprenem les matemàtiques a través del diàleg i la manipulació, per tal de construïr en coneixement matemàtic.
La línia didàctica treballa a partir de la construcció i descoberta d’estratègies fugint de la mecanització dels algoritmes.
A continuació enllacem un vídeo que ens explica la proposta:
Presentació projecte Innovamat
També podeu trobar més informació i fer-vos seguidors a través de les xarxes socials:
La proposta d’Innovamat a l’aula s’organitza en tres blocs:
LABORATORI DE NOMBRES: Treballem la numeració i el càlcul.
AVENTURES: a través de la resolució de reptes les nenes i els nens treballen l’espai i la forma, les relacions i el canvi, la mesura i l’estadística i l’atzar.
PLATAFORMA BMATH :Setmanalment amb aquesta eina fem la sistematització dels aprenentatges, cada alumne autonomament va avançant al seu ritme.
A continuació deixem un recull de fotos:
El treball manipulatiu i oral és molt important per l’interiorització dels conceptes.
Després plasmem en un dossier els conceptes apresos
I consolidem i practiquem amb les “tablets”
Les aventures ens proposen uns reptes molt interessants i divertits alhora.
En aquesta sessió treballem les capacitats.
Quina forma més divertida i significativa de fer matemàtiques!
Als nens de 1r ens encanta com aprenem