CS: Projecte reduir les “tifes” de gos a la Vila

El Consistori Infantil, juntament amb la resta de nens i nenes del Cicle Superior, hem decidit ajudar a l’Ajuntament de Llívia amb un tema que ens preocupa a tots. Com l’Alcalde va dir, no han aconseguit resoldre el problema de “Les Tifes” de gos que hi ha escampades pels carrers i altres zones de la Vila.

Per començar, vam decidir fer una ruta, sortint des de l’escola per veure la magnitud real del problema. En un perímetre de 500m circulars fins al Parc de Sant Guillem, ja vam trobar-ne més de 80 excrements de gos.Ahir vam tornar a sortir a fer una volta i anar a veure el carrer Canà que ens havia comentat la Naila, i fer una petita volta fins tornar a l’escola.

Només sortir de l’escola, ja trobem la primera!  De pujada cap al casc antic, no en trobem gaires. Però quan arribem al C/ Canà que queda una mica apartat…allò és un “camp de mines”!!! En trobem fins i tot en bosses negres amb un nus, llençades per allí.

També vam trobar en “Pucky” un gos caçador que sempre passeja sol pel poble. Ens va acompanyar una part del recorregut i pel camí també vam veure com feia les seves necessitats a la vorera.

En un parell de botigues hi havia un pòster penjat  amb un anunci on es demanava recollir les caques de gos.Vam tornar a l’escola i vam comptar més de 100 tifes durant el nostre recorregut.

Vam comptar un parell de dispensadors de bosses de plàstic per recollir les caques (un a la plaça davant de cal ventura) i l’altre prop de la Caixa.

Ara ens trobem en que alguns nens/es pensen que es molt difícil que puguem fer-hi alguna cosa, perquè realment ens trobem davant d’un problema molt gran. Però alguns d’altres, com la Nora, pensen que si les persones no són cíviques nosaltres les podem “Civicar” i mirar de posar-hi el nostre granet de sorra per resoldre aquesta problemàtica.

A veure, ara, què decidim…!

PD: Disculpeu si algunes de les imatges són fastigoses…però són la trista realitat.