Primera Fira de Ciències a l’Escola Guillem Fortuny. Science Market Day

L’escola Guillem Fortuny ha organitzat aquest divendres dia 10 de febrer la I Fira de ciència al carrer, per commemorar el dia de la dona i la nena a la ciència. Ha estat una jornada de divulgació científica per promoure vocacions científiques entre l’alumnat i de manera especial entre les noies. S’ha convidat a la comunitat educativa de manera que  els assistents han tingut l’oportunitat de gaudir de la ciència experimentant.

Aquesta I Fira de ciència  s’emmarca en dos projectes d’Innovació que desenvolupem a l’escola: El projecte d’innovació STEAM.cat i el projecte Europeu Erasmus+,  de manera que les activitats que s’han triat i preparat, s’han desenvolupat amb metodologies d’aprenentatge transversals, i s’ha treballat la competència comunicativa de l’alumnat en les diferents llengües catalana, castellana i anglesa, tenint molt present l’equitat i la inclusió de tot l’alumnat.

L’alumnat de cicle superior han estat els veritables protagonistes de l’aprenentatge, d’un aprenentatge amb sentit ja que han ensenyat i explicat a la resta d’alumnes i a les famílies diferents experiències i els han animat a provar-les. De fet, quan els alumnes són capaços d’ensenyar als altres, aconseguim que la retenció dels aprenentatges sigui total.

També hem comptat amb la col·laboració de científiques de la URV del programa Repte Experimenta i amb famílies d’alumnes de cicle superior que ens han preparat experiments per als assistents.

Estem molt satisfets perquè hem aconseguit fer aquesta fira amb la il·lusió i l’esforç de tots, l’alumnat de cicle superior junt amb les mestres que fan SCIENCE preparant i treballant els experiments; els mestres i les mestres que formen part de l’equip impulsor STEAM i el grup de treball AICLE-STEAM, organitzant i planificant tota la jornada, el personal de menjador que ha col·laborat amb la decoració i els conserges encarregats del muntatge.