L’escola participa en el X Tastet de ciència a Reus

Aquest passat dissabte, l’escola Guillem Fortuny va participar en la X Fira Tastet de Ciència a Reus. Es tracta d’un espai de divulgació científica escolar, en el què centres educatius del Serveis Territorials de Tarragona exposen al públic els seus treballs científics per tal de fomentar la curiositat i la inquietud per la investigació científica, matemàtica i tecnològica.

Aquesta activitat, que s’emmarca en els projectes de centre Steam.cat i Erasmus+, desperta vocacions científiques entre l’alumnat, fomenta la seva competència comunicativa i reforça l’aprenentatge de les ciències.

La nostra escola hi va participar amb diferents propostes. Els alumnes d’I5 amb les experiències “peix a la peixera” i “peixos nedadors” on els assitents podien comprovar com dues imatges es poden veure com si fossin una sola o com mitjançant el magnetisme semblava que els peixos nedessin sols. Els alumnes de 2n hi van participar amb l’experiència “Equilibris” amb la que els assitents havien de construir torres ben altes amb diferents objectes distribuïnt correctament els pesos. Els alumnes de 3r amb l’experiència de robòtica van fer gaudir els assitents amb la construcció de diferents models amb Lego Spike. Els alumnes de sisè amb l’experiència “Els gratacels” van proposar als assitents el repte de distribuir 16 gratacels de quatre alçades diferents en una quadrícula tenint en compte el número d’edificis que es poden veure des de cada posició.

Els alumnes van ser els veritables protagonistes compartint els seus coneixements de ciència, robòtica i matemàtiques i deixant bocabadats a tothom.