La Gioconda

Aquest primer i segon trimestre, els alumnes de segon hem estat realitzant el projecte interdisciplinari: «Cas: El robatori de la Gioconda».

On ens hem convertit en detectius, per tal de resoldre aquest cas tan important. No ha sigut tasca fàcil, perquè era la nostra primera investigació, no obstant us podem confirmar que hem sigut capaços de resoldre el cas, gràcies a la nostra motivació, esforç i treball en equip.

És per això, que ens agradaria compartir en vosaltres tot el que hem anat aprenent a mesura que superàvem les diferents proves que ens anaven arribant.

En l’àrea de llengua catalana:

• Comprensió lectora :d’un article de diari, també una prova de relacionar les descripcions dels quadres amb la seva fotografia i per últim la cerca d’informació a un tiquet de compra.
  • L´expressió escrita: hem utilitzat la descripció, per aprendre més d’aquest quadre ,i a més a més, hem après com fer una bona entrevista per tal de concloure una de les proves.
  • Comprensió oral: hem desenvolupat la capacitat d’escoltar i entendre la informació dels diferents vídeos per resoldre el nostre cas.

En l´àrea de matemàtiques:

• Hem treballat la mesura, utilitzant el regle per mesurar una petjada.
  • La descomposició de nombres i ordenar de més gran a més petit les diferents peces d´una sala del museu per superar una altra prova.

Al llarg de tot el cas s´ha anat treballat la investigació i la deducció descartant falses Giocondes i la utilització de noves tecnologies per tenir èxit a la nostra tasca.

En l´àrea d´educació artística.

• Hem dibuixat la Gioconda.
  • Hem creat dos mosaics de la Gioconda molt divertits i diferents.

D´altra banda, ha sigut un treball en equip i hem après divertint-nos.

El projecte i el material utilitzat està fet per maestra_alohaleta. Moltes gràcies.