HYPATIA I- Obrim l’espai a la dona

Els alumnes de Cicle Superior hem participat en una xerrada online sobre Hypatia I. Projecte que portarà un equip de nou dones científiques catalanes fins al desert de Utah, als Estats Units, per participar en un exercici de simulació d’una missió a Mart.

És un projecte per promoure l’exploració espacial a Catalunya, visibilitzar i empoderar la figura de la dona com a referent en l’àmbit de les STEAM i fomentar vocacions científiques entre els joves, especialment entre les nenes i en l’alumnat en contextos desafavorits.

Aquesta simulació de missió a Mart té com a objectiu establir una base autònoma a la superfície del planeta vermell. Les participants viuran en hàbitats simulats i realitzaran tasques científiques i tècniques per avaluar la viabilitat d’una missió real a Mart. El projecte se centra en la tecnologia de reciclatge, la producció d’energia i l’agricultura sostenible per a futures missions espacials.

Els/les alumnes de la nostra escola farem un seguiment de la missió, interactuarem amb la tripulació durant la missió i realitzarem una videoconferència un cop acabada.

Preparats i preparades per enlairar-nos a l’espai!