Sortida a l’entorn d’aprenentatge de TREMP

Avui 15 de maig, tot l’ alumnat de primària s’ha desplaçat al Pallars JUSSÀ, a l’Entorn de l’Aprenentatge de TREMP per a participar de les següents activitats:

Cicle inicial  i el cicle mitjà,  a la vora de la Noguera Pallaresa, hem fet activitats relacionades amb la vida que s’hi desenvolupa.

• Identificació dels principals arbres que configuren el bosc de ribera i les seves característiques.
  • Estudi de la qualitat del riu a partir de la cerca i observació dels micro invertebrats. Avui no n’hem pogut trobar gaires d’animalons ja que el riu baixava molt gran gràcies a les recents pluges, però ens hem divertit d’allò més!

Per la tarda   tallers d’identificació de rastres animals com petjades, femtes, restes corporals…dels animals més comuns que podem trobar als nostres boscos (al parc del Pinell). Tot uns detectius fora de mida!

• L’alumnat de cicle superior  ens hem desplaçat a la Central Hidroelèctrica de Talarn per a fer activitats relacionades amb:

• La història de la seva construcció i la part tècnica del funcionament que incloïa una excursió fins a la presa i les comportes. Allí  ens esperava el Sr. Carles Montañés   impulsor i fundador de les centrals electriques, que ens va proposar un repte : si arribavem a superar totes proves de descoberta  “podria tornar a la seva època : la segona meitat  del
  • S. XX” .I tant com ho vam  aconseguir i ho vam celebrar amb una festeta tot ballant la konga.

UN PAISATGE IMPRESSIONANT I UNA OBRA D’ENGINYERIA  QUE VA NEIXER D’UNA NOVA ERA: LA INDUSTRIALITZACIÓ.

Avui era un dia molt especial ja que  degut a les pluges recents i el desglaç, després de tres anys sense fer-ho justament avui han obert comportes perquè el pantà era ple a vessar! Bones notícies.

I per acabar-ho d’amanir hem tornat cap a Lleida amb el TREN dels LLACS, un viatge preciós,  ple d’ enigmes que ens ha deixat bocabadats!

Sabeu quants túnels hem travessat???

I quants pantans hem vist??? 🤔🧐

HA ESTAT UN DIA GENIAL!

No us perdeu el reportatge !

F o t o s

1. Maik Valdivia Barranco

Em va agradar molt la sortida. Quina sort que vam poder veure el salt d’aigua perquè van obrir les comportes després de molts anys 🙂

2. Cristina

Va ser una excursió molt divertida, vaig poder aprendre moltes coses: com funcionen les turbines, quina central hidroelèctrica va ser la primera i l’última… I per acabar l’activitat dels fòssils va ser súper interessant Hi havia fòssils de debò!
    En conclusió va ser una excursió memorable.

CRISTINA

3. CARLA SANZ

Ha estat una sortida súper divertida, inoblidable. M’ha agradat molt quan hem anat a visitar les hidroelèctriques, em va encantar. Vaig aprendre moltíssimes coses.

4. Julia

Em va encantar, no hi ha paraules per descriure aquesta sortida. Vam apendre molt i sobretot vam gaudir d’un dia esplèndid ple de natura descobertes i bona companyia.😁😃

5. Sara Otalvaro Arce

Va ser una de les millors excursions que he anat, m’ho vaig passar súper bé, cal destacar que el salt d’aigua era preciós. SARA