Apadrinament lector

Què és l’apadrinament lector?

L’activitat d’apadrinament lector forma part del nostre Pla d’Impuls a la Lectura. És una activitat d’enriquiment que proporciona als nens i nenes aprenentatges globals que van més enllà de l’acte de llegir.

Consisteix a organitzar parelles o trios entre els nens i nenes de 6è amb els nens i nenes de 1r i 2n. Els padrins i padrines llegeixen contes i llibres als seus fillols i filloles.

Al mateix temps, realitzen activitats de lectura i comprensió, memorització i reconeixement textual i visual que els mateixos padrins i padrines han dissenyat.

Les agrupacions d’alumnes es realitzen tenint en compte criteris pedagògics.

Els espais de trobada estan conformats pels espais de lectura distribuïts dins l’escola.

Objectius

El paper de padrí/na demana desenvolupar capacitats i competències bàsiques en la responsabilitat, l’empatia i el compromís. Entre els objectius més rellevants podem destacar:

• Potenciar la lectura en els més petits.
    • Reforçar el vocabulari i millorar la pròpia parla.
    • Desenvolupar un marc de convivència escolar basat en l’ajuda, l’afecte i el respecte.
    • Proporcionar situacions d’aprenentatge entre iguals per tal de desenvolupar les capacitats cognitives superiors, beneficiant-se així tant els grans (padrins) com els petits (fillols).