Projecte de MEDI a CS : “L’escola del nostre futur”

PROJECTE : l ‘escola del futur en una comunitat sostenible ecològica eficaç i solidària Per què?

– per a frenar els efectes devastadors del canvi climàtic ( escalfament de l’atmosfera) ocasionat pels excessos de contaminació, mala gestió dels residus, excés de consum i abús de la capacitat regeneradora del planeta ( Acords cop 28 o objectius ODS 2030- Objectius de Sostenibilitat )

– per a garantir el recursos per a les generacions futures tot practicant una comportament basat en les 3 R ( REDUIR el consum i els residus, REUTILITZAR , RECICLAR )

Així doncs, els alumnes de cicle superior sota aquests paràmetres , hem dissenyat la nostra ESCOLA del futur a partit de 6 zones – representades gràficament en 3 perspectives: ( plànol     1:100 , dibuix i maqueta ) per a futura exposició oral

Carla I Sara Gisela

  1. Escola primària VIVENDA – TRACTAMENT DE RESIDUS

Maik Alejandro Eloi

  1. TRANSPORT – Mobilitat

Cristina Júlia i Uriel

  1. ZONA ESPORTIVA primària

Ainara Lucas I Paula

  1. ZONA LÚDICA infantil

Eric Fallou Jade

  1. HORT/ JARDÍ

Nil Ivanna Jordi

  1. ESCOLETA D’INFANTIL

1- LA NOSTRA ESCOLA de primària

  • aprofitament de les aigües pluvials
  • aïllament tèrmic de les finestres i orientació al nord : aprofitament de la radiació solar- llum natural ,
  • plaques solars per a generar electricitat
  • Parada d’esmorzar saludable amb producte de proximitat o de l ‘hort escolar
  • Rampa per a accés d’alumnes amb mobilitat reduïda
  • Separació de residus per a reciclatge
  • Participació responsable de Porta a porta

 

2-TRANSPORT : com ens mourem i accedirem a l’escola

  • Ús del transport públic
  • Ús de cotxe elèctric
  • Ús de bicicleta O patinet
  • )cooperatives de lloguer de bicicletes tipus “BICING”

3- HORT i jardí ESCOLAR

  • Hort ecològic : cultiu de verdures i hortalisses i herbes medicinals de temporada per autosuficiència/ cooperativa de bescanvi
  • Reg del jardí i l’hort : gota a gota
  • Ús del compost com a adob
  • Aprofitament de l’embassament de l’aigua del riu Femosa
  • PLUVIÒMETRES

4-Àrea lúdica : Esport i diversió per alumnes de primària

  • Zona de Parkour/ skate Us de materials de runa i paviment de cautxú reciclat .
  • Esport a l’aire lliure, sense desgast i ús de instal·lacions que no suposen costos energètics o d’aigua.
  • promoció dels negocis locals per publicitar la cohesió social.

 

5 -La NOSTRA ESCOLETA D’INFANTIL

  • aprofitament de les aigües pluvials – Pluviòmetre
  • aïllament tèrmic de les finestres i orientació a l’est : aprofitament de la radiació solar- llum natural
  • plaques solars per a generar electricitat
  • aerogeneradors

  • 6 – Zona lúdica D’INFANTIL
  • – Us de materials de runa per a pavimentar i fer caminets (rajoletes)
  • – paviment de cautxú reciclat per a disminuir el risc de lesions
  • – Esport a l’aire lliure, sense desgast i ús de instal·lacions que no suposen costos energètics o d’aigua
  • – Joguines amb material reciclat
  • – Incentivant jocs tradicionals que fomenten la cohesió F O T O S  I  V I D E O S
  • VAL A DIR QUE CADA MAQUETA GUARDA UN SECRET….VENIU A DESCOBRIR-L0!!

8 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>