PROJECTE : l ‘escola del futur en una comunitat sostenible ecològica eficaç i solidària Per què?
– per a frenar els efectes devastadors del canvi climàtic ( escalfament de l’atmosfera) ocasionat pels excessos de contaminació, mala gestió dels residus, excés de consum i abús de la capacitat regeneradora del planeta ( Acords cop 28 o objectius ODS 2030- Objectius de Sostenibilitat )
– per a garantir el recursos per a les generacions futures tot practicant una comportament basat en les 3 R ( REDUIR el consum i els residus, REUTILITZAR , RECICLAR )
Així doncs, els alumnes de cicle superior sota aquests paràmetres , hem dissenyat la nostra ESCOLA del futur a partit de 6 zones – representades gràficament en 3 perspectives: ( plànol 1:100 , dibuix i maqueta ) per a futura exposició oral
Carla I Sara Gisela |
|
Maik Alejandro Eloi |
|
Cristina Júlia i Uriel |
|
Ainara Lucas I Paula |
|
Eric Fallou Jade |
|
Nil Ivanna Jordi |
|
1- LA NOSTRA ESCOLA de primària
- aprofitament de les aigües pluvials
- aïllament tèrmic de les finestres i orientació al nord : aprofitament de la radiació solar- llum natural ,
- plaques solars per a generar electricitat
- Parada d’esmorzar saludable amb producte de proximitat o de l ‘hort escolar
- Rampa per a accés d’alumnes amb mobilitat reduïda
- Separació de residus per a reciclatge
- Participació responsable de Porta a porta
2-TRANSPORT : com ens mourem i accedirem a l’escola
- Ús del transport públic
- Ús de cotxe elèctric
- Ús de bicicleta O patinet
- )cooperatives de lloguer de bicicletes tipus “BICING”
3- HORT i jardí ESCOLAR
- Hort ecològic : cultiu de verdures i hortalisses i herbes medicinals de temporada per autosuficiència/ cooperativa de bescanvi
- Reg del jardí i l’hort : gota a gota
- Ús del compost com a adob
- Aprofitament de l’embassament de l’aigua del riu Femosa
- PLUVIÒMETRES
4-Àrea lúdica : Esport i diversió per alumnes de primària
- Zona de Parkour/ skate Us de materials de runa i paviment de cautxú reciclat .
- Esport a l’aire lliure, sense desgast i ús de instal·lacions que no suposen costos energètics o d’aigua.
- promoció dels negocis locals per publicitar la cohesió social.
5 -La NOSTRA ESCOLETA D’INFANTIL
- aprofitament de les aigües pluvials – Pluviòmetre
- aïllament tèrmic de les finestres i orientació a l’est : aprofitament de la radiació solar- llum natural
- plaques solars per a generar electricitat
- aerogeneradors
- 6 – Zona lúdica D’INFANTIL
- – Us de materials de runa per a pavimentar i fer caminets (rajoletes)
- – paviment de cautxú reciclat per a disminuir el risc de lesions
- – Esport a l’aire lliure, sense desgast i ús de instal·lacions que no suposen costos energètics o d’aigua
- – Joguines amb material reciclat
- – Incentivant jocs tradicionals que fomenten la cohesió F O T O S I V I D E O S
- VAL A DIR QUE CADA MAQUETA GUARDA UN SECRET….VENIU A DESCOBRIR-L0!!
Ha sigut un dels projectes més importants i interesants que he fet a la meva vida.
M ‘ha agradat molt fer aquest projecte.
HE GAUDIT MOLT FENT EL PROJECTE I HA SET MOLT INTERESSSANT.
Ens ha costat molt però ha valgut la pena. M’ha encantat
Ens va costar molt però ha valgut la pena.😄😄😄😄
Ha estat xulisim el projecte i van tindre molts nervis a l’exposició oral.
M’ha agradat moltíssim ja que totes les maquetes van ser espectaculars.
Ha set uns dels projectes més interessants que hem treballat i sobretot …amb més esforç! Espero que el gaudiu! 😃
CRISTINA