A LA CLASSE DE CICLE INICIAL DESCOBRIM LA CIÈNCIA

El passat divendres dia 24 de febrer l’alumnat del Cicle Inicial vam tenir la sort de poder compartir la tarda amb una científica. Sí, sí,… una mare de la nostra classe que ha estudiat i està treballant de científica, la MARIBEL ABADIAS (la mare de la Mar Begué de 2n).

Ens va explicar quins estudis cal fer pera ser científic/a i en què consisteix la seva feina. No sabém pas que calgués investigar, provar, pesar, tastar, mesurar… per treure conclusions vàlides.

La Maribel treballa a l’IRTA (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària) i en aquest lloc treballen i investiguen amb fruites i altres aliments. Molt, molt interessant.

Ella ens va proposar unes activitats molt adequades i molt adients pel nostre dia a dia.

• Descobrir quins aliments porten més greix i quins menys i a l’hora saber què hi ha un greix bo i un de no tan bo (oli, fuet, donut, aigua, alvocat, poma, suc de taronja…).
  • Investigar la quantitat de sucre que contenen una sèrie d’aliments (això ja ens sonava una mica de quan vam estudiar la Piràmide dels Aliments). Però hi ha alguns aliments que ens han sorprès, i no són pas a la punta de la piràmide….
  • També vam deixar la nostra empremta en una capseta preparada per aquesta activitat, una vegada amb les mans com teníem i l’altra després de rentar-nos les mans.

DIMARTS VINENT DESCOBRIREM QUÈ TENIM A LES MANS QUAN ENS PENSEM QUE LES TENIM NETES, PERÒ NO RECENT RENTADES!!!

Segur que ens quedarem amb la boca oberta.

• Aquesta mateixa activitat la vam fer fregant un lloc quotidià del nostre voltant ( que no pensem pas que estigui brut): balda de la porta, barana. mòbil, taula, cadira, estoig, sabata… TREMOLEM DEL QUE POT SORTIR!!

Totes aquestes tasques les vam realitzar amb material utilizar pels científics i científiques al seu laboratori: Plaques Petri (pel cultiu dels bacteris), tubs, pots, embuts, pipetes Pasteur, aparell per mesurar el sucre dels líquids… tota una descoberta fantàstica, interessant, molt profitosa i alhora ben DIVERTIDA!!

MOLTES GRÀCIES MARIBEL PER AQUESTA TARDA DE CIÈNCIA!!!

Alumnat de Cicle Inicial

mireu com experimentem !!

F O T O S

1. Maribel

Moltes gràcies al professorat per deixar me gaudir d aquesta experiència tan enriquidora!! La canalla no deixa mai de sorprendre’ns i sempre aprenem coses noves. Espero que us hagi agradat molt i que hagueu après moltes coses.
    Moltíssimes gràcies als nens i nenes pel seu regal: Uns dibuixos genials! Ho vaig passar molt bé!

1. Estefania

Des de la Direcció de l’escola volem agrair a les famílies que ens ajuden a fer una escola millor. És un plaer poder tenir mares i pares a les nostres aules i aprendre tantes coses.
      Gràcies Maribel.
      Fins la propera.