FIRST DAY IN MADEIRA.

El passat diumenge 10, la Paula Coronado de l’escola Guerau de Liost, la Montse Mañosa del Jacint Verdaguer i La Maria José Cano de l’escola Municipal Salvador Llobet es van embarcar a l’aventura per conèixer l’escola Ladeira e Lamanceiros, de Madeira.

Madeira és una illa que pertany a Portugal de 300.000 habitants, que viuen del turisme i del l’agricultura.

Les mestres faran una observació a l’escola, situada la població d’Arco de Calheta. És una escola d’una línea, que destaca pel treball per projectes i l’àmbit artístic. Aquesta està integrada per alumnes, des d’escola bressol fins a quart de primària.

Avui, dilluns, ens han rebut tots els alumnes de primària i l’equip docent tocant i cantant cançons tradicionals de l’illa. Us posem un tastet   d’aquesta benvinguda.

Seguidament ens han ensenyat les instal·lacions del centre per després explicar-nos el funcionament i organització de l’escola i, finalment, el sistema educatiu portugués.

En la jornada d’avui hem pogut observar classes amb pocs alumnes, amb dues mestres per aula i que planifiquen setmanalment les tasques.

         

Estem ansioses per continuar descobrint aquesta escola! 

Gràcies per la benvinguda!

2nd and 3rd day in Madeira.

El nostre segon dia ha estat molt enriquidor. Hem començat anant a les aules d’infantil. Hem pogut comprovar que tenen grups barrejats per edats. Les tutores ens han ensenyat com treballen per racons, el seu portafoli, l’autoavaluació que fan servir els alumnes, entre moltes altres coses.

Del matí destaquem una sessió interdisciplinària on treballen literatura i música. En aquesta sessió el mestre de música ha cantat una cançó sobre els pollets, tot seguit la mestra de biblioteca els ha explicat un conte que parla d’un pollet. Per acabar la sessió una de les tutores ha portat un pollet de veritat.

Seguint al mestre de música hem vist una sessió de flauta fent servir un programa interactiu.

Per acabar el dimarts hem presenciat una sessió de francès.

L’endemà, dimecres, hem gaudit d’una activitat d’educació emocional amb l’alumnat de 1r. Aquesta activitat l’han dut a terme a un espai que van dissenyar i crear juntament amb les famílies del centre.

El nostre dia ha continuat amb una visita a la sala sensorial, on treballen de forma individualitzada la motricitat fina, la concentració, la gestió emocional, entre d’altres. Hem continuat acompanyant al mestre d’Educació Física i hem pogut veure diferents propostes d’activitats adaptades a la diversitat de l’alumnat.

Per finalitzar , hem presenciat una sessió d’informàtica. Aquí ens han ensenyat com utilitzen programes de realitat augmentada i creació d’avatars. Ens han obsequiat amb una fotografia creada de forma col·laborativa amb tots els alumnes.

Our the last days in Madeira

En aquests darrers dies vam observar com iniciaven el dia fent diferents rutines, entre elles passar llista, comprovar les tasques dutes a terme al llarg de la setmana, fer la previsió del dia, el temps i anotar en una llibreta la data i l’abecedari. 

Vam visitar l’escola de Secundària que acull a l’alumnat de, 10 a 18 anys, de tota la zona. Seguidament  vam poder veure una sessió de natació i, un cop de tornada a l’escola, ens van explicar totes les iniciatives que fan com escola verda, entre elles, el preguntar, a l’inici de cada curs, a famílies, alumnes i professorat les millores que es poden fer a l’escola per incentivar la protecció del medi ambient i ens van ensenyar una activitat de reutilització d’ampolles de plàstic.

 

En el darrer dia ens van fer una exposició oral sobre un projecte dels països de la ONU, concretament d’Espanya i ens van mostrar una sessió de treball autònom.

 

                 

 

Volem agrair a la Sònia i a tot l’equip de mestres, l’acollida, el tracte i generositat que hem rebut per part d’ells i de tot l’alumnat. 

Thanks!

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>