Erasmus+ Ka1

Amb el títol “Active Leaders for Active Students in the 21st century (ALAS)”, se’ns ha concedit un programa Erasmus+ Ka1 que hem presentat junt a altres centre educatius. El projecte l’hem proposat com a membres d’un consorci que engloba a quatre centres de primària de diferents municipis de la nostra zona: l’Escola Els Quatre Vents de Canovelles, l’Escola Guerau de Liost de Les Franqueses del Vallès, l’Escola La Torreta de la Roca del Vallès i l’Escola Municipal Salvador Llobet. El consorci està coordinat pel nostre CRP (Centre de recursos pedagògics).

Aquest projecte es va elaborar i presentar el curs passat i se’ns va concedit en el mes de juliol. El seu objectiu és triple. D’una banda, dotar d’estratègies que possibiliten la transformació educativa dels centres en quant a lideratge, gestió i metodologies; d’altra banda, millorar la competència plurilingüe dels docents i l’alumnat i, finalment, aprendre a interactuar en un món globalitzat.

Durant dos cursos escolars (que és el temps de durada d’aquest projecte) es realitzaran activitats de mobilitat de docents a l’estranger per tal d’afavorir la formació i l’observació de bones pràctiques educatives en altres centres europeus. La transferència de coneixement entre els membres del consorci, així com amb altres centres de la zona, ha d’afavorir la internacionalització i l’aprenentatge en xarxa dels centres educatius. Esperem que la pandèmia no afecti massa les mobilitats programades (visites a centres escolars i cursos de formació a l’estranger).

Continuem treballant, col·laborant i aprenent!

La pandèmia va provocar que les mobilitats del professorat, per fer cursos de formació o visites a centres educatius d’Europa, que estaven previstes i programades de de l’inici del projecte, s’haguessin d’ajornar.

Durant els mesos que no es van realitzar mobilitats, vam aprofitar els mitjans tecnològics per a prendre un primer contacte amb les escoles col·laboradores que ens haurien d’acollir per fer el job shadowing. Es van organitzar videoconferències entre l’alumnat de 6è de la nostra escola i el de 6è de l’escola Klastorp-Essinge Skolor (Suècia). Fins i tot alguns dels nostres alumnes van participar en un torneig d’escacs amb alumnes d’aquesta escola de Suècia i amb d’altres infants de les escoles que conformen el nostre consorci: l’Escola La Torreta, l’Escola Quatre Vents i l’Escola Guerau de Liost.

A l’estiu del 2021 vam poder començar a viatjar! Fins ara, les escoles del consorci hem realitzat mobilitats per a fer cursos de formació (amb visites a escoles incloses) a Joensuu (Finlàndia), Kalamata (Grècia), Helsinki (Finlàndia) i Tallin (Estònia), on va fer-hi una mobilitat una de les nostres mestres, la Clàudia. Us recomanem que visiteu la pàgina del CRP, centre coordinador del nostre consorci, per veure més informació sobre aquestes mobilitats.

Notícies sobre les mobilitats i Erasmus de l’actual curs escolar 2023-24:

Aquest curs escolar 2022-23, la nostra escola ha participat en 3 mobilitats i un Erasmus amb dos alumnes de sisè:

Durant el curs escolar  2021-22, la nostra escola ha participat en quatre mobilitats: