Comencem un nou projecte: “Modern Odysseus”

“Modern Odysseus in the arms of Europe” (Odisseu modern en braços d’Europa) és un nou projecte europeu Erasmus+ que iniciem aquest curs  2018-19 i que tindrà una durada de dos anys. Aquest projecte, subvencionat amb fons de la Comunitat Europea, pretén desenvolupar un seguit d’activitats amb quatre escoles més de Grècia, Portugal, Letònia i Croàcia. Durant dos cursos ens endinsarem en el periple del llegendari Ulisses (Odisseu) per situar-nos en la seva època i conèixer les seves  aventures des que va abandonar Troia fins arribar a la seva enyorada Ítaca.

Aquest anar d’una banda a l’altra, que marcà el retorn d’Odisseu, l’anirem enllaçant amb la història de la nostra mar Mediterrània i els constants desplaçaments de població que hi ha hagut des de sempre fins ara mateix.
La idea ha sorgit, com no, d’una escola de Katerini (prop de Tessalònica), als peus del mateix mont Olimp, d’on són els coordinadors del projecte. Partirem doncs de l’heroi Ulisses, símbol del viatge sense fi a la recerca de noves rutes i descobrint noves cultures, i a la vegada sempre sense oblidar els seus orígens.
Amb el projecte “Modern Odysseus in the arms of Europe” intentarem reafirmar la nostra identitat europea en un multicultural Europa en constant canvi, integrant els ‘Odisseus moderns’ de la historia europea per situar-los en la nostra consciència històrica i cultural.