Benvolgudes famílies,
Degut a la situació actual us fem arribar un seguit de recomanacions i activitats per a poder treballar des de casa amb els vostres fills/es. Tot i que en aquesta etapa primerenca les propostes d’activitats tenen un caràcter multidisciplinar, a través del bloc anirem incorporant activitats diverses perquè les pugueu anar fent.
ACTIVITATS PER REALITZAR SOBRE PAPER:
-
- Practicar l’escriptura de nom i cognoms.
- Practicar l’escriptura de la data (per exemple DILLUNS 23 DE MARÇ).
* Us recordem que els/les alumnes escriuen en lletra de pal (lletra majúscula).
PROJECTE “ELS OFICIS” :
Obriu el següent enllaç des del vostre ordinador, tablet o mòbil. Els/les alumnes han d’anar realitzant les diverses activitats que es plantegen:
https://clic.xtec.cat/projects/oficis_6/jclic.js/index.html
LLENGUATGE MATEMÀTIC:
- Formes geomètriques que trobem al nostre entorn:
Obriu el següent enllaç des del vostre ordinador, tablet o mòbil. Els/les alumnes han d’anar realitzant les diverses activitats que es plantegen:
https://clic.xtec.cat/projects/figgeom/jclic.js/index.html
- Resseguir els números:
Descarregueu a la “Play Store” de la tablet o del mòbil la següent aplicació: 123 Numbers Count & Tracing i practiqueu els números amb activitats interactives.
LLENGUATGE ORAL:
- Poema “LA PRIMAVERA”:
Expliqueu als nens/es que la primavera ja ha arribat. Fer una conversa de les coses que passen al nostre entorn amb l’arribada de la primavera. Reciteu-los el següent poema per a que els vostres fills/es se l’aprenguin de memòria:
“Els ocells tornen a cantar, la primavera acaba d’arribar”
Els nens i nenes poden copiar el poema en un full i fer un dibuix de la primavera.
Així mateix, us proposem un seguit d’hàbits i rutines que serviran als vostres fills/es per continuar reforçant tot el que han anat treballant fins ara a l’escola:
-
- Vestir-se sols/es: posar i treure el pijama, els pantalons, els mitjons, les sabates…
- Reforçar l’hàbit de rentar-se les mans
- Ajudar a parar i desparar taula.
- Ajudar a preparar els àpats.
- Ajudar a estendre la roba.
- Fer el llit i endreçar l’habitació.
El joc és un recurs educatiu a través del qual es poden treballar nombrosos conceptes. Per això us proposem practicar amb ells/es activitats com per exemple:
-
- Retallar lletres de revistes i/o diaris i compondre paraules.
- Recordar el so de les lletres de l’alfabet i escriure-les.
- Escriure el seu nom i cognoms.
- Buscar paraules que comencin, acabin o tinguin una lletra en concret.
- Dir de memòria els noms dels nens i nenes de classe i escriure’ls.
- Escriure paraules curtes.
- Picar paraules comptant el número de síl.labes que tenen.
- Situar-nos en el calendari (dia de la setmana, número, mes de l’any).
- Recitar, cantar, els dies de la setmana.
- Inventar i dibuixar el nostre conte. El podem gravar amb vídeo i enviar a la família.
- Fer sèries de dos elements amb objectes quotidians (botons, pasta, colors, ninos, etc.).
- Saber trobar els personatges d’un conte, els animals, els vehicles, els personatges bons i dolents … i escriure-ho.
- Jugar a dibuixar i esbrinar números i lletres a l’esquena.
- Comptar fins a 10 endavant.
- Comptar enrere del 6 al 0.
- Fer jocs de sumar coses fins al 6 (si tinc dos cotxes i me’n dones dos més, quants en tinc?).
- Escriure els números del 0 al 6.
- Recordar i buscar dins l’espai habituals les següents formes de les figures geomètriques: cercle, quadrat, triangle i rectangle.
- Identificar coses de casa que tinguin forma d’esfera.
- Buscar una recepta, cuinar-la i aprofitar per treballar la quantitat, els colors, barreges i altres conceptes matemàtics.
- Jugar al joc del penjat.
- Jugar al parxís i l’oca.
- Escollir una cançó i mimar-la fer-ne la coreografia.
- Fer massatges, respirar i relaxar-nos.
- Elaborar un diari on podeu escriure alguna cosa del vostre dia a dia.
- Dibuixar un retrat dels membres de la família (amb colors, retoladors, pintura).
- Fer un collage amb retalls de revistes.
- Fer pasta de sal i crear una escultura.
També podeu fer les següents activitats en família i passar una estona divertida:
-
- Ballar cançons amb tota la família: “Hokey Pokey”, “walking walking” i “make a circle” entre d’altres. https://www.youtube.com/watch?v=UFCEHTIF1zY
- Jugar amb la família al “Fet i amagar”, però en anglès “Hide and seek”, així comptaran en anglès (one, two, three, four,…) i ho faran de forma més divertida.
- Escoltar cançons com per exemple: els colors (https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc), i el goodmorning (https://www.youtube.com/watch?v=1Ziku4FLka4 o https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU).
- Podeu entrar a la web https://supersimple.com/super-simple-songs/ on hi ha molts vídeos per P4 amb activitats, manualitats i cançons educatives en llengua anglesa.
- Veure contes o dibuixos en anglès. Us en deixem uns quants per a que trieu:
-
- “the very hungry caterpillar” https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY&t=49s ,
- “Elmer” https://www.youtube.com/watch?v=vZlNp-8zOgk ,
- “where is spot?”, “Not now Bernard” https://www.youtube.com/watch?v=9RG5cqRqor4,
- “Peppa’s christmas”, “the gingerbread man”, “ketchup in your cornflakes”, “we all go travelling by” https://www.youtube.com/watch?v=cSw50Jw0H34
-
També poden veure els dibuixos animats similars al Peppa Pig en anglès o “The triplets” (les tres bessones en anglès).
Per fer tasques de psicomotricitat fina senzilles i divertides us proposem fer aquests jocs amb materials que normalment tenim per casa:
Finalment, compartim amb tots vosaltres un vídeo de youtube on trobareu 15 idees per fer jocs divertits i treballar la psicomotricitat fina amb materials com llegums, ampolles, palets de fusta, safates de la carn…