Valors de l’AFA

La raó de ser que motiven les diferents actuacions de la nostra associació es concreten en els següents valors:

• Respecte: Acceptar i comprendre maneres de pensar diferents de la pròpia.
    • Solidaritat: Adoptar actituds de presa de consciència de les necessitats alienes i el desig de contribuir a la seva satisfacció.
    • Sostenibilitat: Promoure un consum responsable. Desenvolupar i implementar actuacions que minimitzin els impactes que degraden el medi i els recursos.
    • Compromís ètic: Actuacions que es concreten en uns criteris i codis ètics que contribueixen a fer una comunitat educativa més justa, sensible i humana.
    • Diversitat: Valorar la diversitat com a riquesa, viure i conviure en harmonia tot enriquint-nos mútuament.
    • Igualtat i no discriminació. Potenciar actituds i comportaments en les relacions interpersonals que facin efectius els valors de la igualtat, l’equitat i el respecte  entenent la diferència com a font d’aprenentatge i creixement social.
    • Equitat educativa: Oferir activitats d’enriquiment educatiu de qualitat més enllà de l’escola (projectes d’extraescolars, de migdia o d’estiu) que d’una altra manera serien més difícils de posar a l’abast de tot l’alumnat. Activitats de gran valor educatiu que poden compensar desigualtats socials, culturals i econòmiques. Vetllar perquè l’oferta sigui àmplia i variada per donar resposta als interessos, motivacions, i necessitats dels infants. Una oferta variada permetrà desenvolupar nous interessos.
    • Feminista i de gènere: Promoure que la comunitat educativa  sigui més justa i segura per a totes les persones. Reivindicar una educació feminista que inclogui la perspectiva de gènere.
    • Projecte democràtic i participatiu: Elaborar un projecte compromès amb les persones, centrat en un bon clima i un alt nivell d’implicació.
    • Crear comunitat al poble: Connexió amb els agents educatius del territori mobilitzant recursos econòmics i personals per tal que reverteixi positivament en el valor educatiu de la comunitat educativa.
    • Transparència: Basar el nostre treball en la responsabilitat i el màxim accés a la informació.