Matemàtiques de xocolata i pa de pessic.

Els alumnes de cinquè fa uns dies que treballem cooperativament uns reptes que ens han posat les profes de mates. Ens hem d’organitzar en grup i hem d’anar resolent les activitats que ens proposen. Hem repartit en parts iguals un pa de pessic, també hem trobat els ingredients,i interpretat el valor nutricional, aquí hi ha la data de caducitat!

Cada grup de treball ha repartit la seva tauleta de xocolata entre 2, 3,4 i 6 persones. Mitjançant les fraccions hem representat aquests repartiments. Amb els regles hem mesurat l’ample i el llarg de cada pastís per tallar-lo el més exacte possible en parts iguals. Es pot dividir amb decimals? Siiiii!

Així sí que molen les mates! Ha estat la classe de mates més dolça que hem fet!

Christmas in Australia.

L’alumne de sisè de primària William Smith nascut a Austràlia ens va preparar una sessió en anglès molt interessant: Com celebrem el Nadal a Austràlia.

Moltes gràcies William per fer-nos passar una bona estona i respondre a totes les preguntes!

Workshops de cicle mitjà.

L’escola aposta a través del programa GEP en augmentar l’ús de la llengua anglesa en àrees no lingüístiques. En aquest cas us ensenyem com ho treballem en  els tallers (workshops) de medi natural.
Aquests, ajuden a fomentar la participació activa de l’alumnat en el seu procés d’ensenyament-aprenentatge, mitjançant la manipulació, l’experimentació i el descobriment.

A cicle mitjà els tallers de ciències que es duen a terme són els següents:

• Living Beings a tercer, on els nens i nenes descobreixen les principals característiques dels éssers vius.
  • Green Cities, on els alumnes de quart aprenen a cuidar del planeta tenint en compte la sostenibilitat i les principals energies renovables.

Programa de ràdio: Sisè parla.

Cada setmana els nens i nenes de sisè de manera rotativa preparem un programa de ràdio. Aquí teniu un petit tastet de com preparem el debat del programa Sisè parla.

Santa Cecília a l’escola.

Avui 22 de novembre, els infants i els mestres d’educació infantil i primària, hem celebrat Santa Cecília, patrona de la música.

Tots plegats hem gaudit d’una bona vetllada amb els mestres de música de l’escola, la Gemma i en Marcel. La Gemma durant unes quantes setmanes ens ha preparat unes sessions de música amb molta màgia. En Marcel i l’Eloi Montmany (alumne de sisè) han passat per les aules i ens han fet gaudir d’una peça  músical.

Tallers de P5

Cada dimecres, les nenes i els nens de P5 fan tallers.

Els primers que han realitzat són de consciència fonològica, grafisme, geometria i música.S’ho passen molt bé!

Taller en anglès sobre els refugiats.

Durant el mes d’octubre els alumnes de sisè hem poguts gaudir d’unes sessions amb la Belén. Dins del projecte del GEP, la Belén ens ha explicat la situació dels refugiats. Hem pogut analitzar les dificultats amb les que es troben i hem parlat sobre refugiats famosos al llarg de la història. Dins del taller hem fet diferents activitats: jocs, una cancó i treball en grup. Moltes gràcies per ajudar-nos a practicar l’anglès dins d’un tema molt actual!