ESMORZAR SALUDABLE – CS
12/01/24ANIVERSARIS 1R TRIMESTRE D’I5
12/01/24Els nens i nenes d’I5 ja tenen totes i tots 5 anys!!! Hem celebrat els seus aniversaris menjant pa amb xocolata!! Hem cantat la cançó de moltes felicitats i hem gaudit de les festes de totes i tots!! Ens ho hem passat molt i molt bé!! Ara, per a la pròxima volta al sol!!!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
AMBIENTS A INFANTIL
12/01/24Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.
Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.
Els ambients segueixen el model socioconstructivista, el qual parteix d’un aprenentatge significatiu per part de l’alumne, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys/es.
Els nens i nenes d’Infantil gaudeixen aprenent dues tardes per ambients. Els cinc ambients que fem són: joc simbòlic, llum, construccions, experimentació i música (nou d’aquest curs). No us arribeu a imaginar com els agrada!!
A l’AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC, els nens i nenes gaudeixen jugant i aprenent vocabulari en anglès. Els diferents espais que trobem són:
- L’hospital on fan de metges i metgesses i es curen entre ells/es o a les nines.
- Al mercat fan de botiguers/es
- La cuineta on fan uns menjars boníssims!
- Bugaderia on trobem la planxa, per estendre roba i un munt de roba per les nines.
- El menjador que serveix per donar menjar a les nines
- I el dormitori on podem descansar i llegir contes.
S’ho passen d’allò més bé jugant plegats i plegades recreant escenes del dia a dia!
A l’AMBIENT DE LLUM, està destinat a inventar i desenvolupar la seva capacitat creativa mitjançant diverses tècniques i materials.
En aquest ambient hi trobaran diferents materials on la foscor serà protagonista, sempre amb uns punts de llum com serà una làmpada, una taula de llum, lots…. o un racó on hi haurà instal·lada una cova on els infants podran jugar amb objectes i lots amb diversos materials de colors, és tot un món màgic que ajudarà a no tenir por a la foscor sinó tot al contrari, a gaudir d’ella.
També poden gaudir amb material fluor i altres materials fosforescents fent servir la creativitat.
A un altre racó tenim les ombres Xineses, és un joc popular que consisteix a interposar les mans i els titelles entre una font de llum i una pantalla o paret, de manera que la posició i el moviment de les mans projecti, sobre la pantalla o paret, ombres que representin diferents éssers en moviment, aquí treballem molt l’expressió oral i la imaginació.
A l’AMBIENT DE MÚSICA, novetat d’aquest any, hem dissenyat diversos espais perquè les nenes i els nens gaudeixin de l’aprenentatge i l’experimentació entorn el so i la música.
Sempre comencem les sessions d’ambient cantant una cançó, fent un petit ball o coneixent un nou instrument.
Espai d’escolta: cada alumne pot accedir a diverses llistes de reproducció amb una llista de cançons de Nadal, sobre la Pau, de la tardor… i gaudir una estona d’escoltar música.
Espai de creació: poden crear les seves composicions musicals tocant de forma lliure el piano.
Espai imaginació: a través del dibuix i altres mètodes artístics, els nens i les nenes poden expressar allò que els fa sentir la música que estiguin escoltant.
Espai del so: amb els boomwhackers i l’arbre musical Waldorf els i les alumnes experimenten amb les qualitats del so.
Gaudir de la música de forma lliure ha permès crear, experimentar i gaudir de la música des d’una vessant més personal.
A l’AMBIENT DE CONSTRUCCIONS ofereix un espai ric en material no estructurat, que permet l’acció lliure, on l’infant pugui experimentar, observar i manipular sense la directivitat de l’adult, convidant els infants a pensar de manera creativa, a inventar i resoldre problemes.
A l’AMBIENT D’EXPERIMENTACIÓ trobem cinc espais i dos experiments:
- Mandales amb elements de tardor: per gaudir a partir de la pròpia creativitat i concentració.
- Magrana amb morters: per potenciar la motricitat fina i l’experimentació.
- Barreges amb colors de la tardor: per saber trobar colors secundaris.
- Experimentació amb blat de moro, pinyes, oueres, pinces i cassoletes: per adonar-se de la noció de quantitat i estimular la motricitat fina tot jugant.
- Lupes amb elements de la tardor: per estimular l’observació dels detalls, l’atenció i la concentració.
- Experiment amb Pinyes a l’aigua: observar per fer preguntes, per formular hipòtesis, predir i provar què pot arribar a passar a curt termini.
- Experiment amb caps d’alls amb aigua per després plantar-los: observar per fer preguntes, per formular hipòtesis, predir i provar què pot arribar a passar a llarg termini.
Crear hipòtesis i experimentar és exercitar el pensament per crear aprenentatge i gaudir fent-ho… és genial!!!
Aprendre amb els AMBIENTS fa que els nens i nenes siguin molt creatius i gaudeixin moltíssim!!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
NADAL A 2n
11/01/24Aquí és Nadal i estem contents/es com diu la cançó. Així ho podeu veure en aquestes fotos on us ensenyem una mica els últims dies de l’any a 2n. Hem preparat el poema per equips, hem ballat, hem fet el calendari d’advent, hem cuidat al tió, hem menjat torrons i neules i hem jugat i rigut molt!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
I5 – DESEMBRE
11/01/24Les nenes i nens d’I5 hem fet unes activitats molt boniques durant el mes de desembre:
- Hem fet un detall de Nadal per la família: una bola amb la nostra foto.
- Hem fet un ninot de neu preciós per penjar al passadís i que quedi ben guarnit.
- Hem anat a veure el tió, li hem portat menjar, li hem cantat la cançó de Nadal, li hem recitat el vers de Nadal i ens ha cagat… uns porta entrepans i torrons i neules ben bones!
- Hem escrit paraules i hem llegit paraules i frases curtes d’elements de Nadal.
- Hem comptat elements de Nadal, posant la pinça al lloc corresponent.
- Hem posat el número de boles corresponents als arbres de Nadal.
- Ens hem mesurat per saber qui era més alt/a o més baix/a. També hem mesurat els nostres peus per comparar-los. I per finalitzar, hem mesurat el que hem volgut!
- Hem pintat una mandala de Nadal.
- Hem fet una postal de Nadal i hem encolat el poema per dir-lo a casa.
- Hem escrit la carta per donar-li als patges i perquè estiguin contents els hem recitat el vers de Nadal. Ens han dit que totes les nenes i nens tindran regals, perquè totes les nenes i nens es porten bé. El que passa és que a vegades, ens equivoquem, i quan ens equivoquem, aprenem!!
- Hem explicat contes de Nadal.
- Hem gaudit d’una xocolatada de part de la Germandat Artur Mundet.
- Hem fet un pica-pica de neules i torrons!!!
Espero que gaudiu amb el recull de fotos!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
ELS REIS MAGS HAN PASSAT PER L’ESCOLA
08/01/24Primer dia d’escola després de les vacances i ens hem trobat amb una gran sorpresa! Els Reis Mags d’Orient han passat per l’escola i han deixat uns quants regals per cada cicle (jocs pel pati, jocs de taula, joguines, construccions…) i un regal per tota l’escola (un 4 en ratlla gegant per l’hora del pati!).
Quina emoció!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
BONES FESTES!
20/12/23Aquest any s’acaba, i per això tot l’equip de l’escola us volem desitjar bones festes i una bona entrada d’any amb aquest divertit vídeo i aquesta felicitació de Nadal.
Agafeu forces i carregueu piles per tornar-nos a veure al gener. Gaudiu del temps en família i passeu-ho molt bé.
“L’educació és l’art i l’ofici sublim d’aprendre mentre s’ensenya i d’ensenyar-ne mentre s’aprèn”
FESTIVAL DE NADAL
20/12/23TREBALLEM AMB SCRATCH
20/12/23A robòtica, l’alumnat de Cicle Superior hem treballat diferents projectes amb Scratch (recorreguts fins a diferents fruites, una animació de les lletres dels noms i també una felicitació de Nadal). Us enllacem un sites, on hi ha tota la informació del que s’està treballant i també es poden veure els treballs de l’alumnat. Han quedat molt i molt bonics! Mireu-los!!!
HAN VINGUT ELS PATGES!
19/12/23XOCOLATADA SOLIDÀRIA
19/12/23Avui, totes les nenes i nens de l’escola, han pogut gaudir d’una fantàstica xocolata amb melindros. Mireu, mireu que bo que estava tot…
A més a més, gràcies a la vostra participació l’escola pot aportar 294,27 € a l’hospital Sant Joan de Déu per impulsar la investigació del càncer infantil. Moltes i moltes gràcies a tothom.
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
QUINA
19/12/23EL TIÓ ENS HA CAGAT!!!!
18/12/23Aquest matí, una olor pudent ens ha avisat a tots que els tions estaven preparats per cagar! I com que els hem cuidat tan bé aquest any tots tres s’han posat d’acord i ens han cagat el mateix: una bossa molt xula per portar l’esmorzar! I també neules i torrons. Estem molt emocionats i emocionades!!!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
PARTICIPACIÓ MARATÓ
18/12/23ENGLISH – I5
18/12/23Aquest trimestre els i les alumnes d’I5 hem treballat diferent vocabulari fent diverses activitats:
- Hem treballat vocabulari de la tardor i hem pintat amb pintura un arbre amb els colors de la tardor.
- Per Halloween hem après vocabulari d’aquesta festa i ens hem fet la nostra màscara terrorífica de Halloween.
- Hem après les parts del cos i ho hem practicat amb el nostre monstre, i a més hem dibuixat el nostre Frankenstein amb parts del cos monstruoses.
- Per Nadal hem practicat la cançó de Christmas, vocabulari que hi podem trobar i hem fet el nostre mini llibre de vocabulari de Christmas.
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
JACKSON POLLOCK – I3
18/12/23A I3 el primer trimestre hem gaudit fent obres d’en Jackson Pollock. Els nens i nenes han fet diferents obres:
- Carpeta amb pintura i purpurina.
- Degoteig: amb pipetes i pintures.
- Deliri: puntura amb dits.
- Camins: amb cotxes.
- Esquitxar: amb esprais de pintura
A més, s’han fet una carpeta on guardar tot el que vagin fent durant l’any. Són uns i unes artistes fantàstiques!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
DESEMBRE A I3
15/12/23“Per Nadal cada ovella al seu corral” amb aquesta dita hem iniciat el mes de desembre. Aquest mes és ple de màgia i és que ha arribat Nadal!
Són setmanes intenses i molt emocionats per a petits i grans.
- Hem après el poema “La campaneta”.
- Ha vingut el tió.
- Hem fet raconets de Nadal.
- Hem après la cançó de Nadal.
- Hem fet la postal.
- Hem preparat la carta als reis.
I un munt de coses més!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
ALERTA: SEQUERA!
13/12/23Durant aquest primer trimestre els nens i nenes de 2n hem fet una gran investigació sobre l’aigua.
Tot va començar amb una notícia que ens explicava que la riera de Sant Antoni s’havia desbordat a causa d’una gran tempesta. Després vam veure que a Catalunya estem vivint una gran sequera. Què està passant? Aquí va sorgir el repte: descobrir d’on surt l’aigua, quines formes té, perquè la fem servir i com la podem estalviar i no contaminar.
Vam fer uns quants experiments, descobertes i invents. La nostra conclusió va ser clara: l’aigua és vital! La necessitem per viure, treballar i fabricar tot el que ens envolta. El problema és que els humans la malgastem i contaminem. Per això entre tots i totes hem fet aquesta notícia que veureu adjuntada així com un munt de recomanacions de com estalviar aigua a casa i a l’escola.
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
BIBLIOTECA LA COOPERATIVA ( I4 i I5)
13/12/23Les nenes i nens d’I4 i I5 hem anat a fer una activitat molt divertida a la biblioteca “La Cooperativa” de Sant Antoni a gaudir de l’activitat “Què s’amaga sota el llit?”
La Verònica ens ha explicat quatre conte ben bonics:
- Polzet
- Històries de la ciutat màgica
- El grúfal
- No perdis de vista el llop
Hem votat el conte que més ens ha agradat i, tant a I4 com a I5, el conte més votat ha sigut “Històries de la ciutat màgica”. En aquest conte s’explica la història de la bruixa que hi ha a la catedral de Girona.
Moltes gràcies, Verònica per aquesta activitat tan divertida!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).