La nostra escola

L’Escola Llevantí de Mar, abans anomenada Mare de Déu de la Mercè, és una escola pública, catalana, aconfessional i democràtica.

El Projecte Educatiu de Centre està basat en els principis següents:

– Metodologia activa i aprenentatges significatius.

– Formació integral de la persona.

– Coeducació i educació per la igualtat.

– Pluriculturalitat i educació en la diversitat.

– L’escola oberta a l’entorn social i natural.

– Educació per la pau i la solidaritat.

– Gestió participativa de l’escola.

A l’escola, la llengua d’ensenyament-aprenentatge i comunicació és el Català, i el Castellà com a segona llengua. La llengua estrangera és l’anglès a partir de P3.

HISTÃ’RIA

Hi ha dades que demostren que el 1865 ja hi haiva escola a Sant Antoni. Al llarg del temps l’escola ha estat ubicada a diferents llocs:

Al passeig Josep Mundet a l’actual núm. 92, després al núm. 55, i més tard al núm. 75 del mateix passeig, hi va haver l’escola de nens.
L’escola de nenes, l’any 1900 es trobava al carrer Sant Antoni, 13. L’any 1956 es va posar la primera pedra de l’edifici actual, que en aquell moment comptava amb un parvulari, una aula de nenes, una de nens, biblioteca, laboratori, lavabos i dutxes separades per nens i nenes.

El curs 1974-1975 s’implanta la coeducació en aules mixtes.

Després de moltes reformes per rehabilitar més aules, perquè el poble anava creixent, l’any 1986 es va inaugurar la primera ampliació, que ara en diem la part nova. Mentra van durar les obres d’ampliació (gener 1985 a juny 1986) l’escola es va traslladar als baixos dels edificis d’en Picamal, al costat de la riera de Calonge.

L’any 1991 l’Ajuntament va construir l’aula de P3 pel parvulari, i l’escola va quedar de la forma que la tenim ara.

El nom de l’escola, Mare de Déu de la Mercè, abans Nuestra Señora de las Mercedes, se li va posar en homenatge a l’esposa del llavors ministre d’Educació, D. Joaquin Ruiz Gimenez, que estiuejava al poble i va intervenir per consolidar l’existència de l’escola de primària a Sant Antoni.

Com a conseqüència del procés de renovació de la institució escolar en el qual estem treballant els professionals del centre així com la resta de la comunitat educativa, i per tal de donar un nou impuls a la millora de la qualitat educativa, ens hem proposat un seguit d’objectius, entre els quals, es troba el canvi de nom oficial del nostre centre.

Considerem que el nom actual no encaixa en aquest procés de reforma per les seves connotacions religioses i per no estar en sintonia amb els principis que han de regir l’escola pública, aconfessional i laica. Hem pensat en Llevantí de Mar, simplement perquè era el nom que portava el poble de Sant Antoni en temps de la República segons el periodista i historiador Albert Vilar.