Lectura

Un dels nostres objectius com a escola és endinsar els nostres estudiants en l’hàbit de la lectura, un hàbit que serà de vital importància per al seu desenvolupament en la seva etapa de creixement. Els prepararà per a millorar en certes capacitats cognitives i els ajudarà a preparar-se per a la vida adulta. No només els aportarà plaer sinó que també s’impregnaran d’una magnífica herència cultural, científica i literària, i els acostarà a nous móns per descobrir.

És important que adquireixin aquest hàbit des de molt petits, així se’n beneficiaran a l’hora d’estudiar, adquirir coneixements i experimentar sensacions i sentiments amb els que gaudeixin, madurin, aprenguin i somiïn.

És per tot això que a l’escola destinem diferents espais on poder despertar el gust i l’interès per la lectura i millorar la competència lectora dels/les nostres alumnes.

30 MINUTS DE LECTURA DIÀRIA

DECRET 142/2007 de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació dels  ensenyaments de l’educació primària.  

Capítol I  

Article 8  

Competències bàsiques  

8.5. La lectura és un factor fonamental per al desenvolupament de les  competències bàsiques i ha d’estar inclosa en el desenvolupament de totes  les àrees. Els centres, en organitzar la seva pràctica docent, han de garantir  una mitjana mínima de 30 minuts diaris destinats a la lectura.  

El nostre centre distribueix les 5 franges de llegim de manera que una primera part de la sessió sigui per fer activitats del temps de lectura i l’altre part de la  sessió sigui per fer activitats destinades a parlar de la lectura. Aquí en tenim  alguns exemples:  

Lectura individual, en silenci.  

Model lector del docent.  

Model lector d’altres alumnes.  

Altres models lectors (recursos digitals i contes amb àudio).  Relectura de textos coneguts.  

Lectura assistida (lectura coral, lectura amb eco, lectura per parelles…)  Tertúlies literàries amb recomanacions de llibres i autors. 

Presentacions  

Opinions