Maletes viatgeres

Les maletes viatgeres són unes maletes/bosses amb materials de biblioteca adequats a una edat determinada i que els alumnes s’emporten a casa durant una setmana per llegir, mirar, compartint una estona amb la família.

Les tutores de I3 a 3r prepararan una petita bossa/maleta amb diferents tipus  de lectures (conte, còmic, revista…). Setmanalment se l’emportarà un infant  a casa seva per compartir aquestes lectures amb la seva família. La lectura permet a les famílies i infants gaudir de la companyia mútua i és un excel·lent moment per aprendre i ensenyar.

S’hi posarà  una petita llibreteta on els/les alumnes i les famílies poden fer comentaris  sobre les lectures (què els ha agradat més, què han après, a què els recorda,  alguna recomanació…), dibuixos, etc…

Esperem que aquestes lectures compartides us agradin i us animin per continuar llegint en família.

Les maletes us arribaran un divendres i les heu de tornar el dimecres següent. És molt important que la torneu el dia que toqui.

La maleta viatgera és una molt bona idea de passar algun temps gaudint de la companyia dels pares i mares, avis, germans… llegint, gaudint del televisor apagat, amb els llibres a la mà. Llibres per comentar, per imaginar, per aprendre, per gaudir…Una bona manera de fomentar la lectura i d’implicar-vos com a famílies i participar en la formació dels vostres infants.

Els objectius d’aquesta activitat són:

·  Contribuir a la presa de consciència de l’important paper que té la família en el foment de la lectura.

·  Afavorir el desenvolupament de l’hàbit lector en l’alumnat del centre.

.  Promoure el gust per la lectura.

· Conèixer llibres recomanats adients per educar millor els fills/es.

.  Ajudar a establir un vincle afectiu entre adults i infants a través de la lectura.

.  Potenciar l’atenció i la memòria.

.  Facilitar l’expressió de les pròpies emocions.

.  Afermar l’autoestima de l’alumnat.

.  Afavorir l’enriquiment de l’expressió oral.